/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp Sprogpakke
Fra : cobran
Vist : 2541 gange
100 point
Dato : 20-12-08 00:16

Hej. Jeg har en Windows XP Sp3 og skal bruge den danske sprog pakke... kan den downloades et sted ... min windowsupdate køre ikke så den er udelukket...

Mvh. Cobran :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-08 00:17

Hvad sprog kører den med nu?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-12-08 00:22
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-08 00:25
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-12-08 01:12

Jeg mener ikke at man umiddelbart kan skifte sprog I vista, men mindre man kører med vista ultimate, hvor man kan installere alle de sprog man ønsker, men jeg er ikke helt sikker, og for at sige det lige ud lyder det lidt åndsvagt at man ikke kan.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-12-08 01:15

hov, du snakker om XP, ups. Nå, men så er mit råd at installere vista ultimate og hente alle de sprog dit hjerte må begære :)

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-12-08 01:18

hehe ja min ven der meget gerne vil have dansk version har kun XP :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 01:24

Citat
vil have dansk version har kun XP
det kan du ikke

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 20-12-08 08:26

Citat
det kan du ikke

Jo. Det kan du nu godt. Det kræver bare en Engelsk udgave af XP Pro.

MUI-pakkerne kan erhverves ganske lovligt. F.k.s.: http://cgi.ebay.com/Microsoft-windows-xp-pro-Multilingual-User-Interface_W0QQitemZ280289894111QQcmdZViewItemQQptZUS_Software?_trksid=p3286.m20.l1116

Ellers ligger de måske også på sider som piratebay - måske

Jeg har selv kørt med Dansk/Spansk MUI på XP og har været ganske tilfreds med resultatet.

Men husk - XP'en skal være engelsk for at MUI'en fungere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 10:16

Som "Jonassen" skriver....

Den eneste XP-version der kan installeres MUI-pakker på er den engelske/amerikanske....

Så generelt kan der IKKE skiftes sprog med mindre det er en sådan version du har....

Er det det kan der til gengæld skiftes til næsten hvad du ønsker....

MUI downloadpakkerne kan hentes gratis hos Microsoft....

Accepteret svar
Fra : Jonassen

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-08 10:50

Jeg tror at dem du kan downloade fra Microsoft er de såkaldte LIP-sprogpakker. Jeg er ikke helt sikker på hvordan de fungere da jeg aldrig har prøvet dem.

Men MUI-pakkerne fungere ihvertilfælde som de skal. De ændre hele brugerfladen til det sprog du vælger.

Min hustru er Spansk talende, så ved hjælp af MUI pakkerne kunne jeg lave to brugerflader. En bruger hvor XP og Office var dansk til mig og så en bruger hvor det hele var spansk til hende.

MUI pakker findes også til Office 2003 og 2007. Men det kræver også at dit Office er på engelsk.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 21-12-08 20:27

Mange Tak for svaret Jonassen.