/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Mail box - Outlook
Fra : Fattig
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 19-12-08 20:51

Hvordan kan jeg se hvor meget plads der er i min mail box, og hvor meget der måtte være tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 21:02

På din computer er det harddiskens størrelse som sætter grænsen, på mail serveren er det mail udbyderen som bestemmer hvor stor plads du må bruge, så klik ind på din mail server og læs om betingelserne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 21:14

Hvis du har gmail/hotmail kan du roligt gemme alt - den kan du ikke fylde op med mails

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 21:15

Det er helt rigtigt hvad o.v.n. skriver. Hvor stor er din harddisk? Så stor kan din mailboks være.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 19-12-08 21:48

Min harddisk er på 160 GB, opdelt i C: på 80 GB med 31 GB ledig plads, og D: på 80 GB som har 51 GB ledig plads.
Jeg går ud fra at det er C: drevet at Outlook anvender.
Problemet eller årsagen til at jeg spørger er at jeg ikke har kunne modtage en PDF fil på 18 MB, og at afsenderen får en fejlmeddelelse om at jeg ikke har plads.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 21:53

Det er din mailbox hos din udbyder der ikke er stor nok....

Den slags modtager yderst sjældent enkeltmail på mere end 5-10 mb - visse endda meget mindre.....

Så den skal i sende via et fildelingsprogram....

eller hvis det ikke er "hemmeligt"

www.peecee.dk

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-08 21:54

Det er sikkert din mail udbyder som ikke har givet dig plads, i "gamle dage" var det et problem med mail boks hos den udbyder som man fik sit internet leveret af, hos TDC kan du udvide dit mail boks, ellers kan du oprette en ny mail adresse, enten Hotmail, det hedder Windows Live nu om stunder: https://signup.live.com/signup.aspx?wa=wsignin1.0&rpsnv=10&ct=1229720742&rver=5.5.4177.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fhome.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1030&id=251248&bk=1229720743&rollrs=12&lic=1
eller en Yahoo mail: https://edit.yahoo.com/registration?.intl=dk&new=1&.done=http%3A//mail.yahoo.com&.src=ym&.v=0&.u=e8np6q14ko37s&partner=&.partner=&pkg=&stepid=&.p=&promo=&.last=
i begge tilfælde er der masser af plads

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-01-09 18:16

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 01:14

Selv tak, fik du en mailboks med masser af plads ?