/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Natsværmer?
Fra : Darl
Vist : 5361 gange
100 point
Dato : 19-12-08 19:56

hejsa..^^

jeg har en veninde der for et stykke tid siden fandt en larve, på vej hjem fra skole.
hun tog den med hjem, fordi den lå midt på vejen og det var rimlig koldt.
hun lagde den i et slags lille terrarie. den blev til en puppe og igår nat kom den så ud, som en slags natsværmer..O__o det ret sygt..
når men jeg ville gerne finde ud af, hvad den er for en fætter og hvad sådan en spiser?
hun kan jo ikke lukke den ud nu, når det er vinter.

kender en af jer en hjemmeside, hvor man kan finde ud af noget, eller ved i noget om natsværmere. har søgt både på engelsk og dansk og kan ikke finde noget..XD typisk..hehe

tak..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 20:23

Tag et billede af kalorius, upload den til Peecee og vis os linket, måske nogen kan kende den så: http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 20:38
Kommentar
Fra : Darl

Dato : 21-12-08 21:54

hmm.. er der nogen der ved hvad en natsværmer spiser? det nok det vigtigste lige nu..^^

men tak for svar..XD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 01:23

Citat
igår nat kom den så ud, som en slags natsværmer
den er altså kommet ud af puppen og er en voksen sommerfugl (natsværmer) så den spiser ikke noget, dens eneste formål med livet er nu at parre sig, så der kan komme nye små larver, den dør sikkert før den finder en mage på denne årstid

Kommentar
Fra : fhd6886

Dato : 28-01-09 02:50

Her:
http://www.gavnoe.dk/dk_sevaerdigheder/prove-123

jeg ved ikke om det også gælder almindelige sommerfugle, men de der er omtalt på den side, som jeg smed et link til, spiser nektar fra blomster. Måske i skulle prøve med nogle blomster, blade mm.
Hvis den ikke spiser, og altså dør, har den i det mindste haft et lidt mere stimulerende miljø, med blade og blomster, end hvis det blot var helt tomt.

Uanset hvad, synes jeg, at i har været super gode ved at tage jer af den. Held & lykke med jeres sommerfugl /natsværmer