/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kode til drev
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 551 gange
49 point
Dato : 19-12-08 16:48

Jeg prøver at komme ind på et netværksdrev (i dette tilfælde en my book), men den beder om brugernavn og en adgangskode. Jeg har prøvet med det brugernavn jeg logger ind med (vi er 3 om computeren med hver vores brugerkonto men uden adgangskode) men jeg bliver afvist. Er der et sted hvor man sætter disse koder og brugernavne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 16:52

Du er nok nødt til at være logget ind som administrator....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 17:11

Ja det kan du inde på drevet..............................med administrator rettighed.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 19-12-08 17:25

Alle brugere er oprettet som administrator...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 17:30

Måske - men du skal stadig logges ind som admin selvom alle har adminrettigheder.....

Desuden kunne der jo være visse ting der KRÆVER (tilsyneladende) admin uden I/du er orienteret om det....

Citat
Alle brugere er oprettet som administrator...

Det KAN man ikke - Der kan KUN være EEN - uanset om I har adminrettigheder....

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 19-12-08 18:30

Og hvordan er det lige man opretter adgang som administrator? Det er noget med at trykke på noget når den starter op? Jeg kører Vista.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 18:35

Du logger af og logger ind på adminkontoen.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 19:08

Men alle kan godt have administratorrettigheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 19:10

Ja - det har jeg vist nævnt EEN gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 19:12

Den "normale" administrator er den der har installeret systemet FØRSTE GANG (navnet på registreringen)

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 19-12-08 19:26

Hvis pc'en du forsøger at opnå adgang til, kører Vista, skal du ind i Netværks- og delingscenter (Finder du i kontrolpanelet). I nederste punkt "Deling og registrering" finder du adgangsbeskyttet deling og slår det fra.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 19-12-08 19:48

Hvordan kommer jeg ind på administratorkontoen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 19:52

Det gør du i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 20:06

Du burde kunne gå i kontrolpanel-brugerkonti og der se hvilken konto der er administrator.

Så er det bare at logge ud og logge ind på den konto.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 19-12-08 20:35

Jeg genstartet i fejlsikret tilstand, men fik ikke muligheden for at logge ind som administrator. Min konto er oprettet som administrator. Når jeg vil ind på netværksharddisken, som er en My Book WE er det et drev der hedder public og et med et langt nummer. Når jeg vil ind på drevet med det lange nummer skal jeg indtaste brugernavn og adgangskode. Jeg har prøvet forskelligt, men får at vide, at jeg ikke har adgang - kontakt administrator. Jeg har slået adgangskodekontrol fra i netværks- og delingscenter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 20:44

Er den komputer "registreret" i DIT navn (vista versionen)

http://t3ch.dk/index.php/2007/05/09/vista-admin-account/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-12-08 01:15

Citat
Jeg prøver at komme ind på et netværksdrev (i dette tilfælde en my book), men den beder om brugernavn og en adgangskode.

Glem alt om kontoer på computeren, de har intet med dit problem at gøre.

Den der har installeret den HD på netværket har oprettet en adgangskode på HD'en
Så vidt jeg lige husker drejer det sig om 2 forskellige navne/koder
1 med læseadgang og 1 med læse/skriveadgang

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 24-12-08 10:21

Jeg satte den til og installerede det medfølgende Mionet. Jeg har IKKE sat nogle former for koder.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-12-08 23:14

Da du installerede det medfølgende program oprettede du brugernavn og kode, du udfyldte også email
og så burde den have oprettet et netværksdrev på din maskine som du kan bruge til at tilgå det beskyttede drev

Se også denne her:
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1531&p_created=1176311730&p_sid=g5*BTbmj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NDksNDkmcF9wcm9kcz0yMjgsMjA5LDIyMSZwX2NhdHM9MTIzJnBfcHY9My4yMjEmcF9jdj0xLjEyMyZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-12-08 23:18

og hvis du IKKE har kørt opsætningen så er brugernavnet admin og koden 123456