/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvilken Microbølgeovn skal jeg købe?
Fra : Franksp
Vist : 1661 gange
75 point
Dato : 24-03-03 19:54

Jeg står for at skulle købe en Microbølgeovn.
Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med jeres ovn.

Hvilken ovn skal jeg købe. Her tænker jeg på, hvad skal den kunne og hvor stor skal den være, hvilke tekniske finesser har man brug for. Jeg har hørt om så mange der har investeret i en Microbølgeovn, og allerede efter kort tid fortryder, at de ikke valgte en anden.
Kom med dine kommentarer og forslag, både positive og negative.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 24-03-03 21:28

Hej Franksp
Køb én med drejeplade. Der fordeles varmen bedst. Køb ikke under 900-1000w. Da det ellers går for langsomt. Køb med digitalt ur, da du der mere præcist kan indstille ovnen. Og til sidst. Fald ikke for de mange ekstra finesser. De er smarte og sjove - istarten. I længden bruger man dem ikke. Det var så lidt af mine egne erfaringer.
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 24-03-03 21:34

Hejsa

Vi har meget glade for vores Panasonic microovn
da den også kan bruges som alm.ovn og begge dele samtidig
så selv en flæskesteg bliver færdig på ca. den halve tid
og selv sværen bliver sprød

Så vi kan varmt anbefale en panasonic
feks ...NN-F661 Inverter .... eller en ....NN-L760 Inverter

se evt. på .. www.panasonic.dk/

Velbekommen ..... Gasmanden

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-03-03 22:07

hej frank.

ja bare for at være lidt modsat er min erfaring at det er rarest uden drejeplade for man kommer næsten altid ud for at skulle have noget i microovnen som er for stort til at det kunne dreje rundt..!

jeg ville mene at mindst 800w skulle være nok..!

jeg kan tilslutte mig det med det digitale..! det der med drejeknapper er irriterende og alt for upræcist..!

med hensyn til hvad den skal kunne tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om, der er mange som kan indstille til kylling. osv. men det er jo bare en forprogrammering af watt. og du kan indstille hvor mange watt den skal køre på, på de fleste du skal i hvert fald ikke købe en hvor du ikke manuelt kan indstille det.

Held og lykke med dit køb

Mvh

Solgaard

P.S den der på nuværende tidspunk er på tilbud i netto til 349,- ville jeg nok holde mig fra.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-03-03 04:58

Hej Frankie.

Gør dig først klart hvad du skal bruge ovnen til.Hvis det handler om at lune et par kartofler, lave popkorn el. lign. er der ikke nogen grund til at kaste dig ud i en stor investering. Hos f. eks. Elgiganten kan man få en glimrende microovn til 700,-

Netto har i deres spotmarked i denne uge en ovn til 395,-

På min arbejdsplads har vi en der formentlig kan alt, fra at varme vand til at strikke sokker, men erfaringen har vist, at vi slet ikke bruger alle disse fordyrende finesser.
Jeg vil tro den har kostet omkring 5000,-

Er du derimod hooked på at eksperimentere, så kan man faktisk lave mange spændende lækkerier i en microovn, og så er det ikke Netto's eller Elgigantens til 700,- du skal have fat i. Det er lidt som med mobiltelefoner - Hvad vil du med den? De skaber med deres kunnen selv et behov.

Jeg har selv en 700 W m. drejeskive, og den dækker mit behov for kosmisk friturestegning.

Mvh.
Ram2

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 75 point
Dato : 25-03-03 09:06

Hej igen
Jeg har selv haft én uden drejeplade. Den er godt nok større, men den varmer alt for upræcist efter min mening. Du kan også sagtens få kombimaskiner med grill, varmluftsovn og alm ovn, til under kr.4000.- Stadig vil jeg dog foretrække mindst 900w, da det faktisk ikke er meget dyrere, men giver valuta.
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-03-03 09:12

Sorry.
Solgaard har ret. Prisen i Netto er 349,- og ikke som jeg skrev 395,-, og fortsat at nocom ligeledes har ret i, at watt skal op på 900.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-03-03 20:31

Foreløbig tak for de mange seriøse svar. Det bliver svært at vælge hvem jeg skal give mine point.
Jeg har nu 2 nye spørgsmål.
Hvor stor skal den være? - Her tænker jeg på hvor mange liter.
Fortryder jeg det ikke, hvis jeg ikke vælger én med grill?

Med venlig hilsen
Frank

Iøvrigt stiller jeg et helt nyt spørgsmål i kategorien "Madlavning" om hvor jeg på nettet kan finde gode opskrifter på mad lavet i microbølgeovn.
Jeg er også interesseret i at få at vide, om nogen af jer kender titler på gode opskriftsbøger jeg kan købe i boghandelen. Dette skal I ikke svare på her, men i mit nye spørgsmål som kommmer om nogle minutter.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 20:37

det kommer jo an på om du skal bruge en grill i din micro-ovn jeg har ingen grill og har aldrig haft brug for en så jeg fortryder ikke men hvis du på nogen måde mener at du kunne få brug for den - ja så synes jeg lige så godt at du kan købe en med grill med det samme

held og lykke

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 26-03-03 20:36

Tak for svaret nocom.
Jeg synes hver gang, hvor jeg får flere seriøse svar, at det er svært at udvælge hvem der skal ha' de point som jeg har lovet. Du var hurtigst og har givet mig gode svar. Jeg køber den i morgen, efter de anvisninger du har givet mig.

Med venlig hilsen
og tak for de gode svar fra alle
Frank

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 26-03-03 22:26

Tak skal du have Frank. Held og lykke med din nye ov.!
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 26-03-03 22:27

Tak skal du have Frank. Held og lykke med din nye ovn.!
mvh
Nocom