/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vidio
Fra : hpapp
Vist : 504 gange
500 point
Dato : 19-12-08 07:53

kører med vista er det mugligt at kører en vidio film der er optaget på dvd optager i mpeg2 format på min pc hvad skal jeg eventuel bruge for at gøre det, det jeg skal bruge den til er at brænde den over på en dvd sådan at jeg kan printe labels på den.
hp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 11:14

Citat
der er optaget på dvd optager i mpeg2 format

Arghhhh

mon dog Er det ikke en harddiskoptager du mener ???

Hvis det virkelig er tilfældet kan ENHVER komputer afspille den..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-08 16:21

Hele spørgsmålet er skrevet ud i et uden brug af nogen tegnsætning.
Det er derfor ikke til at forstå.

når man taler , ligger meget af meddelelsen i betoninger , tryk og små pauser.

Skviver man talesproget, hvor disse elementer ikke er med, kan ingen forstå meninge.

Vi skal ikke gå for højt op i korrekt dandk her på kandu. Vi laver også alle af og til fejl.

Men det duer ikke med spørgsmål, der er uden hoved og hale og helt uforståelige.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 17:57

Hvis du kan forbinde din DVD optager og computeren, så kan du sagtens gøre det, vi mangler oplysning om hvilke muligheder du har for at forbinde de to maskiner

Kommentar
Fra : hpapp

Dato : 19-12-08 17:59

det er en stasionær dvdoptager jeg har, som optager på en dvd - minus skive i mpeg2 format, vil så gerne kunne brænde den over på en dvd+ skive med min pc men den kan ikke læse den, kan man gøre noget for at få pcen læse den, kørrer med vista,
hp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 18:17

Du mangler en codec for at kunne afspille mpeg2 på din computer, hent og installer denne her: http://www.free-codecs.com/download/Stinky_MPEG_2_Codec.htm så kan du sikkert godt kopiere din DVD

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 500 point
Dato : 19-12-08 18:20

prøv at downloade VLC media player: http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 18:24

Det kan IKKE passe den optager mpeg2 filer.....

Hvor ved du fra det er mpeg2 når komputeren IKKE kan spille den....

Uanset dette skal du "lukke/afslutte" skiven før den overhovedet kan bruges i komputeren...

Når dette er gjort og du kan læse/afspille den bruger du et videoredigeringsprogram til at lave en DVD - denne kan derefter afspilles på alle DVDmaskiner der kan spille -skiver (hvis det er det du brænder på)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 18:28

PS...

Mpeg2 er IKKE et DVDformat.... - derfor kan jeg ikke forestille mig din optager, optager i det format

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 18:47

Det er da frygtelig så klog du lyder Refi uden mpeg2 codec kan du ikke afspille DVD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 19:00

Hold nu kæft o.v.n. og læs HVAD jeg skriver inden din klogskab går til hovedet...

mpeg2 er IKKE et DVD format

Jeg har på INTET tidspunkt snakket noget som helst om codec....

Selvfølgelig skal der da være codec, men det er en maskine med brænder FØDT med

Så med mindre maskinen er "hjemmelavet" så ligger det der allerede....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-08 19:38

Hvis dvd optageren brænder i ægte dvd format ( jeg havde en der ikke gjorde) så få rman mpg2 filer men ien særlig dvd struktur , som er anderledes end bare mpg2 filer på en computer.

DVD en skal være afsluttet, og man skal have et dvd drev der kan læse - dvd er hvis det er sådan nogen som er brændt. Det kan nu de fleste computerdrev, men ikke de første der kom frem.

Endelig skalman også have et program, som kan afspille dvd. Dem er der mange af i dag.

Mest sandsybligt er det at hpapp ikke har afsluttet disken.

Men han kan som sagt også have en dvd optager, som ikke bruger sttandard dvd formatet, så dens optagelser ikke kan spilles på enhver maskine.

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 20-12-08 08:02

Tak for svaret scootergrisen.