/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kurser på Kalø
Fra : TheRealDeal
Vist : 871 gange
50 point
Dato : 18-12-08 16:26

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om de kurser der bliver udbudt på Kalø.
Er det Kalø egen medarbejderstab som underviser eller indliciterer man underviserer. Jeg spørger fordi jeg er blevet fortalt at der er eksterne underviserer, da der har været en del udskiftning i personalet.
Jeg har overvejet at melde mig på et kursus, men vil være sikker på at undervisningskvaliteten er i top.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 17:17
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-12-08 18:16

Ja, det bedste svar må være at gå til kilden - så spørg på Kalø.

Jeg kan dog fortælle dig, at de både bruger ind- og eksterne undervisere. Det afhænger helt af hvilket kursus det drejer sig om.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 18-12-08 18:29

Hvis undervisningen skal være i top kræver det måske også lidt af kursusdeltagerne - er du sikker på du skal med ?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-12-08 18:57

Kære Kryds

Du stiller dig tvivlende om jeg skal deltage, men for at få en større forståelse og indsigt for jagt og dens mange positive sider, er kurser en glimrende ting for at få en større viden, det er ikke altid gamle jægere har det der skal til endvidere formatet til at formulere sig klart og tydeligt.

The Real Deal

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 18-12-08 19:39

Hej RealDeal.

Tør man forsigtigt spørge hvad kurser du påtænker dig at deltage i ?

Iøvrigt, er det altid en god ting at dygtiggøre sig. I det hele taget, lære at se tingene fra en anden vinkel.
Der er alt for mange gamle jægere der stadig hæger sig fast i..... "sådan har vi altid gjort, og det skal der ikke laves om på"

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-12-08 20:26

Kære centerpoint

Jeg ville gerne på to kurser hvor der undervises i jagttilrettelæggelse, når det udøves med hagl og kugle.
Jeg mener kun det er jægerforbundet der afholder sådanne kursus, andre private udbyddere skal sikkert ses kraftigt efter i kanterne, da man kan købe katten i sækken, men centerpoint hvis du kender til et alternativ, må du gerne komme frem med tippet.

The Real Deal

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 18-12-08 20:57

Hej RealDeal.

Det lyder utroligt spændende med et kursus i jagttilrettelæggelse. Jeg er helt sikker på at Kalø er det rigtige sted at tage kurset.
Desværre kender jeg ikke andre alternativer.

Rigtigt mange gange knæk og bræk med det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-12-08 21:57

TRD.

I tillæget til Jæger nr 12 er hele kursus programmet. Du kan oså finde det på:
www.jaegrforbundet.dk/ kurser eller du kan e-maile til: kurser@jaegerne.dk og få det tilsendt.

Her står der alt om kursusindhold og hvem der er kursusleder og underviser altså alt hvad du skal bruge.

Men du er måske ikke medlem af Danmarks Jægerforbund?

Så skal du være opmærksom på, at medlemmer først tildeles de ledigte pladser og at ikke medlemmer betaler et større kursus gebyr.

Er du medlem af en lokal forening under Danmarks Jægerforbund, så kan du herfra indstilles til at deltage i nogle af kurserne og ofte modtage et tilskud fra din lokal forening.

At det er sådan er jo sole klart for det er jo medlemmer af Danmarks Jægerforbund, der igennem deres kontingent har været med til at betale for Jægerskolen Kalø og dens drift.

Der finden en anden lille jagtforening i Danmark, som siger at de er landsdækkende, men de kan ikke tilbyde deres medlemmer noget der blot ligner.
Derfor er deres medlemmer ofte ikke særligt velkomne på skydebaner og lignende, som er skabt af Danmarks jægerforbund og det er jo klart nok, for det er jo ikke for deres penge, at Danmarks jægerforbund har kunnet opbygge alle disse tilbud til den Danske jæger.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 18-12-08 23:31

bb1 skrev

Der finden en anden lille jagtforening i Danmark, som siger at de er landsdækkende, men de kan ikke tilbyde deres medlemmer noget der blot ligner.
Derfor er deres medlemmer ofte ikke særligt velkomne på skydebaner og lignende, som er skabt af Danmarks jægerforbund og det er jo klart nok, for det er jo ikke for deres penge, at Danmarks jægerforbund har kunnet opbygge alle disse tilbud til den Danske jæger.

Ha ha ha ha........Nu kender vi den jyske tranlampe igen.

Øhhhhh, hvornår var det nu du var radaktørass. på DLS bladet??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-12-08 23:47

Hvem har nævnt Dansk Land og Strandjagt Forening?

Har du kendskab til dem?

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 19-12-08 00:13

Citat
Hvem har nævnt Dansk Land og Strandjagt Forening?

[B]Det har jeg..... du praler da eller af at kunne læse.....[/B]

Har du kendskab til dem?

[B]Jepper, jeg er medlem af både DLS og Danmarks Jægerforbund.[/B]

Hvornår var det du var redaktørass. på DLS ????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-08 00:30

Hold dig til tråden. Det gør man herinde. Vil du debattere Dansk Land og strandjagt kontra Danmarks jægerforbund så opret en ny tråd !

I stedet for som altid, at stille nye spørgsmål. KanDu er i modsætning til de debatsider du normalt færdes i bygget om omkring spørgsmål og svar.

Derfor er dette ikke en børnehave eller Diskutionsklub.

TRD stille et spørgsmål om undervisningen på Kalø svar på det eller hold dig herfra.
Hvis TRD ikke er tilfreds med mit svar, så kan han jo blot vælge et andet og lukke tråden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-08 00:31

Er der ikke et kursus på Kalø om "Utilpassede gamle jægeres kommunikationsproblemer - verbalt og skriftligt"???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-08 00:33

Se efter i kursuskataloget link i tidligere indlæg- hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 19-12-08 00:38

Hr. Forfatter, hvornår var du redaktørass på DLS??

Vil du selv svare......eller......?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-08 00:59

Du bliver ved er du virkelig født så tungnem. Det må da være en belastning for dine omgivelser!

Min vagt er slut om to timer - kan du gå i seng og sove. Det trænger du til.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-08 01:01

Centerpoint.
bb1 har aldrig siddet i DLS`s redaktion - aldrig. Jeg har fundet et sted på KANDU, hvor han godt nok skriver det, men det er altså ren og skær løgn. Uhadadadada - foreningen ville omgående blive lukket af sprognævnet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-08 01:30

Tonganeseren kunne du ikke lige ligge det link ind. Det er slet ikke så svært.Bare brug musen kipier og sæt ind.

Hvem bliver mon den næste der kommer ind her?

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 19-12-08 07:28

Til Bent B Knudsen

Søg og du skal finde du vil gerne se det link ja men så kommer det her

http://www.kandu.dk/Spg111689.aspx

Kommentar nr. 3 som er fra dig står det sort på hvidt, men det har du selvfølgelig ikke skrevet, det er nok en drillenisse der har været på spil

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 19-12-08 09:22

Kære ErasmusMontanus.

Tak for linket.
Nu vil det ikke undre mig, at bb1 nu vil påstå, at det er cumputernissen der har været på spil.

Alle steder hvor bb1 har fået lov til at lege entertainer udi jagtviden, har man set gang på gang, at bb1 virkelig har forstået betydningen af at smykke sig med lånte fjer.

BB1...... MEDREDAKTØR AF ET MEDLEMSBLAD !!!!..................

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 19-12-08 10:25

Det er utroligt nogen gider spilde nattesøvn og anden god tid på sådan en gang personfnidder,
men okay - man kan da selvfølgelig afmelde at få disse "nyhedsbreve" - men på eet eller andet tidspunkt kommer der da sikkert noget fornuftigt, lærerigt eller bare lidt brugbart, hvilket sikkert var den oprindelige ide med oprettelsen af KANDU !
Med hilsen og trods alt ønske om en fredelig og glædelig jul fra kryds

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-08 11:59

Ja, hvor er det sørgeligt Kryds, men jeg skal love dig en ting, fra dette minut og frem efter deltager jeg ikke længere i den børnehave.

Jeg svare ikke på personligt rettede spørgsmål for de er i langt de fleste tilfælde uden betydning for offentligheden.

En ting har denne debat dog vist.

Jeg lærte for år tilbage nogle dejlige mennesker at kende, som brændte for jagtens sag og som havde nogle gode holdninger, som jeg kunne gå indfor.
Derfor skrev jeg igennem flere år mange artikler til D.L.S.`s medlemsblad havde endda min helt faste side, men da en elendig og helt ubrugelig bestyrelse eksluderede disse to mennesker og nægtede mig, at aflægge berening på deres "kongres" fordi eksklutionerne skulle skjules gik jeg min vej.

Det er stadig disse historiske fakta, som Erasmus Montanus,Centerpoint og Tonganeseren
danser run i - men min tid er for kostbar til det pjat.

At jeg lod mig rive lidt med i aftes er kun fordi mine vagter ind imellem er lidt kedelige - for nogen tro på, at der kan føres en blot nogen fornuftig dialog med de Herre det vidste jeg godt er en umulighed.
Dertil har den ene især lavet alt for meget "lort" ikke kun for D.L.S. - Danmarks Jægerforbund eller jagten i Danmark, som helhed, hans rabiate meninger er det umuligt for blot nogenlunde intilligente
mennesker at følge.

Se dette er de historiske kendsgerninger, som ingen kan sippe uden om.Og det er ganske vist

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-08 12:29

Ja, jeg har hørt en del om det berygtede 3-kløver, som brugte hemmelige aflytninger og meget andet fra afdelingen for hat, skæg og blå briller. Men sådan er det jo med disse "individualister" - kan de ikke få deres vilje, så bliver de ondskabsfulde. Sørgeligt.
Men nu skal vi se fremad - mod et nyt år med spændende jagter og rødt kød. Godt Nytår.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 19-12-08 12:53

Citat
Ja, hvor er det sørgeligt Kryds, men jeg skal love dig en ting, fra dette minut og frem efter deltager jeg ikke længere i den børnehave.

bb1, Det tegner rigtigt godt for fremtiden.
Vi skal nok i påminde dig om dit løfte.

Da vi nu ikke vil høre mere fra bb1, vil jeg herigennem benytte lejligheden til at ønske bb1's familie en fredfyldt jul, samt et godt nytår.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-08 17:52

Hva, er de da ude at rejse??? He, he.
Glædelig Jul og Godt Nytår til alle.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-12-08 18:10

Kære bb1

Tak for linket, men jeg har lidt svært ved at komme ind på siden hvor de omtalte kurser er.
Er der ikke et direkte link, jeg har lidt svært ved at finde rundt på denne hjemmeside.

The Real Deal

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-08 22:00

TRD Det er da ikke svært:

http://www.jaegerforbundet.dk/1

I den bune bjælke øverst i skærmbillede står der midt for KURSER klik og du er på siden.
Du kan også maile til skolen efter kataloget. Jeg tro gerne de sender det selvom du måske ikke
er medlem.
Husk at Danmarks Jægerforbund, som de eneste har diferenceret medlemsgebyr så er du studerende eller pensionist får du et medlemsskab billigere også bladet JÆGER hvor du altså i nr 12 kunne have læst dig til det hele.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 19-12-08 22:02

Hej RealDeal.

Gå ind på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside. Foroven er der nogle valgmuligheder. Der er bl.a. en rubrik hvor der står KURSER. Tryk på kurser - og WUPTI, du kommer nu ind i den hellige gral.
Du kan nu vælge mellem forskellige kurser, f.eks vildtforvaltning, skydeskole osv, osv........

Der er garanteret et tlf.nr. du kan ringe til for yderligere oplysninger.

Knæk og bræk med det.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 19-12-08 22:05

Hov for filan !!!!!

Min gamle jyske ven var hurtigere...........

Og det tiltrods for........

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-12-08 17:04

Tak for svaret bb1.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-12-08 21:54

TRD.
Selv tak og syntes du ikke at vi opnår langt flere resultater. Uden at de herre fra DLS kommer imellem med alt deres personfnidder, som jo slet ikke er alment, men kun myntet på at svine min person til.
Det kan de gøre alt det de lyster. Blot det sker, som en privat besked. Det er jeg såmen, så vandtil.
Især en ældre Herre på Fyn som har siddet i bestyrelsen, må jeg kvittere for mails fra næsten dagligt.
Jeg er forlængst holdt op med at læse dem.

Kan du ha`en rigtig god Jul.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-08 22:15

bb1. Du kan bare ikke holde din kæft.