/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
to hjemmesider på ét domæne?
Fra : andreasf
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 18-12-08 12:12

Jeg har i øjeblikket denne hjemmeside hos cliche.dk : www.x-hund.dk

Jeg overvejer dog, at søsætte en ny side under et nyt domæne. Hos cliche.dk siger de, at jeg så skal oprette et nyt webhotel til det nye domæne, hvilket ærgrer mig, da jeg jo ikke udnytter pladsen på mit eksisterende webhotel.

Er der nogen der ved, om det hos andre hosting-firmaer er muligt, at have flere hjemmesider liggende på det samme webhotel med hver deres domæne?

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-08 12:21

Hvem skulle styre det forbrug ?

Domæne a betaler for et "rum" - er rummet for stort skulle du have valgt et mindre.....

Domæne b kan ikke bare flytte ind i en andens lejlighed fordi der er plads nok....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-08 12:38

Du kan oprette et gratis webhotel her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 det fungerer fint og der er mulighed for subdomæner.

Ellers kan du oprette en ny mappe på dit nuværende webhotel med det navn der skal kaldes f.eks.
www. x-hund.dk/NYMAPPE (eller det navn du vil ha') hvor du så lægger index.html ind i NYMAPPE på det nye site.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-08 13:39

Du kan også vælge det billigste webhotel hos http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 der kan du ha' 2 domænenavne og du har 10 GB plads.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 18-12-08 13:39

Citat
Hvem skulle styre det forbrug ?

Domæne a betaler for et "rum" - er rummet for stort skulle du have valgt et mindre.....

Domæne b kan ikke bare flytte ind i en andens lejlighed fordi der er plads nok....

Hvad har det med at styre forburg at gøre? Jeg spørger jo sådan set bare, om det er en mulighed nogen steder, da det jo ville give en væsentlig lavere årlig omkostning. Jeg kan da ikke forestille mig, at der er tekniske begrænsninger, men det kan da godt være at hostingfirmaerne vælger at undlade at tilbyde muligheden for at sikre en højere indtjening.

Citat
Du kan oprette et gratis webhotel her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 det fungerer fint og der er mulighed for subdomæner.

Ellers kan du oprette en ny mappe på dit nuværende webhotel med det navn der skal kaldes f.eks.
www. x-hund.dk/NYMAPPE (eller det navn du vil ha') hvor du så lægger index.html ind i NYMAPPE på det nye site.

Jeg har overvejet en gratis hosting-løsning, men det ville bare være lettere at have tingene samlet ét sted. Undermappeløsningen er ikke relevant, da jeg gerne vil have en klar adskillelse af de to sider.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-08 13:57

Subdomæner er sikkert ikke noget problem (så udnytter du pladsen)

Men de færreste er glade for at blive redirected og bliver derfor væk....

2 komplet adskilte domæner kræver 2 hotelværelser, men snak da med din host - det er da muligt I kan finde en løsning eller rabatordning...

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 18-12-08 14:08

bare lige for at sige hvad v i har gjort.
www.gigahost.dk
bruger vi og der kan du have alle de domæner og databaser m.m du kunne ønske dig
på samme hotel. God Jul til jer alle

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 18-12-08 17:03

Citat
Subdomæner er sikkert ikke noget problem (så udnytter du pladsen)

Men de færreste er glade for at blive redirected og bliver derfor væk....

2 komplet adskilte domæner kræver 2 hotelværelser, men snak da med din host - det er da muligt I kan finde en løsning eller rabatordning...

Hvad mener du med, at de færreste er glade for at blive redirected? Hvad er sammenhængen til mit spm?

Det lader til, at to domæner ikke KRÆVER to hoteller, men at de fleste udbydere VÆLGER at skrue deres produkter sådan sammen. Ærgeligt i mine øjne.

Citat
bare lige for at sige hvad v i har gjort.
www.gigahost.dk
bruger vi og der kan du have alle de domæner og databaser m.m du kunne ønske dig
på samme hotel. God Jul til jer alle

Gigahost ser spændende ud, men det er ærgeligt, at de ikke har mulighed for at registrere domæner derinde.

mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-08 17:28

Så er der også web10 http://www.web10.dk/ her kan du ha' op til 10 domæner på samme webhotel - men pr. 1.02.09 ændres prisen til 23,75 pr. md. men vil først mærkes ved fornyelse næste gang. læs her om udvidelsen http://web10.dk/nyweb10

Jeg bruger selv web10 og Domaindirect som jeg tidligere linkede til hvor jeg har ialt 5 webhoteller.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 18-12-08 17:50

Du kan jo ændre din index hjemmeside, altså den første der åbnes - og så bruge denne side til at lægge et link til hjemmesiden med hund, og et link til din nye side.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-08 04:08

vil anbefale gigahost der kan du du have flere på en gang

https://gigahost.dk/support/?page_id=41#3B

Kan jeg have flere selvstændige hjemmesider?
Ja, du kan have flere selvstændige hjemmesider med hver sit domæne. Hvert domæne har sin egen mappe på FTP-serveren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-08 04:12

andreasf

det er muligt når du oprette hotellet herefter kan du så oprette / registreger domæne i din mappe

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 19-12-08 14:00

Citat
andreasf

det er muligt når du oprette hotellet herefter kan du så oprette / registreger domæne i din mappe

Ved du hvor meget oprettelsen/årlig afgift koster?

mvh

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 19-12-08 14:09

Et webhotel hos gigahost koster 240,00 kr. pr. år (du betaler for eet år ad gangen)
Oprettelse eengangsbeløb 100,00 kr.
Et domænekøb koster 123,75 kr. pr. domæne (dk domæne)

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 29-12-08 10:45

En lille sidebemærkning:
Du skal være opmærksom på at med SEO (søgemaskineoptimerings) øjne er det ikke optimalt at have flere domæner på samme webhotel, hvis hensigten er at den ene skal linke til hinanden, og skabe indgående link.

Men ellers er det teknisk ganske korrekt at du sagtens kan have flere domæner på samme webhotel.

DomainDirect har et super nemt og funktionelt kontrolpanel til at styre dette.
Web10's løsning er også super (10 domæner på samme webhotel).