/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Picasa 3
Fra : tararam
Vist : 720 gange
50 point
Dato : 18-12-08 08:57

Ny med Picasa.
Hvordan stopper man Picasa programmet mod at scanne ens computer for billeder hvergang man åbner det. Skide irriterende når man har mange tusind billeder.
Jeg vil selv vælge hvilke billeder der skal ind på Picasa.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 18-12-08 09:01

Den første gang skal du bare lade den køre færdig, det tager lidt tid!! og så for eftertiden skanner den bare de mapper du har lavet forandringer i. Det er ventetiden vær så bare tålmodig og du har noget der virker bagefter. God fornøjelse og Glædelig Jul.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 18-12-08 09:03

Jeg har fjernet alt i Picasa, accepterer ikke det finstilte.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 18-12-08 09:17

Til Teil
Du har ikke nøde at acceptere noget som helst du kan lave alle dine egne indstillinger i Picassa!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 09:28
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 09:31
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 09:33

Citat
Google overholder US Safe Harbor-principperne om beskyttelse af personlige oplysninger. Hvis du ønsker flere oplysninger om Safe Harbor-systemet eller vores registrering, skal du besøge det amerikanske handelsministeriums websted.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-08 09:39

kender ikke picasa - men kan man ikke som i de fleste billed-grafik programmer helt fra starten vælge at man selv vil bestemme ? - alternativt gå i start - kontrolpanet - mappeindstillinger - fanebladet vis - og for hver billedtype picasa åbner vælge knappen skift og vælge det program man ønsker skal åbne i første omgang (for eks eksempel eller billed og fax fremviser osv osv) ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-08 09:41

FELJ...
Citat
fanebladet vis
skulle være fanebladet filtyper!!!!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 18-12-08 09:43

Det kan du allerede under installationen! jeg fravælger alt under installation og så vælger til efter installation så slipper man for alle ikoner osv og kun skanner de mapper man selv vil og hvilke programmer der skal åbne hvad.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 18-12-08 09:46

Alternativt er der et billigt hæfte hos din pcdeler der omhandler Picasa. V2 er på Dansk det mener jeg ikke er tilfældet med v3 endnu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-08 09:55

sagde jo jeg ikke kendte picasa - men

Hvis Picasa finder uønskede mapper, kan du gå til Værktøjer > Mappeadministrator for at angive, hvilke mapper, der skal scannes en gang, der altid skal scannes eller som skal fjernes. Hvis du vil fjerne individuelle billeder fra dit bibliotek, skal du blot markere et foto og højreklikke for at slette det permanent fra din computer eller skjuledet fra Picasa.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 18-12-08 12:16

Jeg synes også at det er mærkeligt, at når man klikker for at fjerne noget fra picasa, så kommer der en pop up med et ja/nej til "om jeg er sikker på at jeg vil fjerne mappen permanent fra disken"
Det er jo kun picasa jeg vil fjerne billedet fra, men den mulighed har jeg ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-08 14:07

hmmm underligt der ingen valg er - men så afinstaller da og geninstaller og vælg at den ikke skal scane noget som helst , så er du fri for problemet (håber jeg - men det er da mest sandsynligt)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 17:11

Det bøvl og andet er skyld i at Picasa er slettet her.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 30-12-08 10:51

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 30-12-08 11:23

Hvis man ikke kan håndterer/er fortrolig med brugen af et program skal man undlade at blande sig i bedømmelser/håndteringen af programmerne. Det så bare min mening. Godt Nytår