/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drev kan ikke ses i Vista!?
Fra : johnroskilde
Vist : 497 gange
45 point
Dato : 18-12-08 08:35

Hej
Jeg har installeret Windows Vista Home Premium 64 på min "gamle" PC, men opdager så at et af mine drev ikke kan ses i Stifinder eller Computer. Jeg har installeret Windows Vista Home Premium 64 fordi min nye PC har det og så tænkte jeg at det ville være bedst med det samme OS, når de skal "snakke" sammen (som heller ikke fungerer!) Men nu er det problemet med det forsvundne drev - er der mon nogen der ved, hvad der kan være galt? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 08:51

Du skulle nok ikke bruge Vista Home Premium 64 på en gammel pc
Vista Home Premium 32 tror jeg fungerer der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 08:52

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 6
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 17

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 18-12-08 08:55

Teil
Du kan ikke bruge den statistik til noget... Jeg har en "grim" statistik, men det er pga Kandu.dk fik et flip og annulerede alle mine åbentstående spørgsmål som jeg ikke havde fået et ordentlig svar på. Der er åbenbart en tidsgrænse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-08 08:58

Det vil jeg skide på, det er bare til at læse betingelserne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-12-08 10:17

Citat
Det vil jeg skide på, det er bare til at læse betingelserne.

Ja der er jo nogen som går mere op i statestikker end fakts.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 45 point
Dato : 18-12-08 14:28

Din gamle PC kører sikkert Fat 32 og har derfor problemer med at køre Vista 64, for det kræver NTFS. Der er storsansynlighed for at tingene i din PC er så gamle at de konflikter med Vista.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-08 16:04

Det er som tidligere skrevet - at din computer er for gammel til Vista Home Premium 64.

Prop din gamle XP i igen, det behøver ikke at være samme OS for at tale sammen.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 18-12-08 18:21

det undrer mig at du overhovedet kunne instalere vista 64 på en gammel maskine!!
men min bærbare (Vista) og min stationære (Xp) kan fint "snakke" sammen

Godkendelse af svar
Fra : johnroskilde

Dato : 19-12-08 08:19

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 19-12-08 08:19

Hej
Tak for svarene. Jeg har nu opgivet at bruge Vista 64 og geninstalleret Xp. Jeg lader pointene gå til granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 12:12

Tak for det og god jul.