/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Umulig computer
Fra : Squarna
Vist : 607 gange
250 point
Dato : 18-12-08 01:47

Hej med jer

Jeg har store problemer med min stationære pc. I lang tid har den kørt rigtig dårligt og her forleden stoppede USB-portene med at virke. Jeg reinstallerede drivere osv. I går stoppede cd-rom drevet så med at virke. Jeg prøvede alt, men intet hjalp.

I dag har jeg brugt hele aftenen på at formatere og installere hele skidtet igen. Pludselig kom USB-problemet tilbage og 2 min efter frøs skærmen. Jeg måtte lukke computeren.
Nu gider min computer ikke tænde. Den genstarter når den kommer til windows-loading-skærmen.

Kan den være for tilstøvet inden i?.. Det er længe siden jeg har støvet af..

Har i nogle ideer til hvad det kunne være?..

tak
squarna

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-08 02:39

Intet er umuligt for den som bærer viljen...

Ja det meget muligt at en af blæserne i computeren enten ikke virker eller sat ud af funktion.
Så ben computeren, tænd den og se om alle blæserne kører rundt.

Check også lige at alle dine stik sidder rigtigt i.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-12-08 04:33

Prøv først at chekke dine RAM, de kan sidde løse eller være beskadiget.
Har du mere end en blok, så prøv dig frem med en ad gangen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-08 06:05

Hvis din PC ikke siger 3 tydelige korte bip lige efter hinanden når den starter på, så fejler dine ram ikke noget.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-12-08 06:11

Citat
Tja, hvem ved,

men det er trods alt også en meget tidskrævende og meget svær opgave,
så den skal du sikkert holde dig lang fra, og lade din lokale IT forretning om at afprøve dem.
Pris ca: 800.-

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-12-08 06:12

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-08 09:37

Og så det obligatoriske spørgsmål....

Er din Winversion LOVLIG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-08 09:44

Citat
Pludselig kom USB-problemet tilbage og 2 min efter frøs skærmen.
hvilke usb enheder bruger du - øhh brugte

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 18-12-08 13:56

miritdk: jeg brugte mus og tastetur. og en printer..

refi: Ja den er fuldt lovlig..

Mine blæsere kører, men der sidder godt nok meget støv i dem

Computeren siger ikke 3 tydelige bip når den starter...

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 18-12-08 13:59

sokoban: Jeg har lige prøvet mine 2 ramblokke hvert for sig.. ingen ændringer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-08 14:12

har du mulighed for at låne de usb enheder og afprøve en for en om det er en bestemt der forårsager fejlen ? (jeg har fået nedlagt en pc pga en usb mus på et tidspunkt)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-08 14:13

Dine ramblokke fejler ingen ting. Men jeg kommer i tanke på en ting. Har du være inde og overklokke dit motherboard?

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 18-12-08 14:18

nej jeg har aldrig rørt overclocking.

jeg har afprøvet både printeren og mus+keyboard her på min laptop.. det virker fint

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-08 14:35

Har du rengjort din PC inden i, blæst det hele rent?

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 18-12-08 16:03

nej har kun fjernet det værste.. jeg burde nok tage delene ud og få gjort hovedrent

men kan problemet ikke skyldes noget andet?..

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 250 point
Dato : 18-12-08 17:04

Du kan købe en lille trykflaske med trykluft og så blæse det hele rent. Den koster ikke ret meget.

http://vefafoto.dk/product.asp?product=644

Støvet kan lave små kortslutninger, så det er lidt svært at hjælpe før du har renset den.

Godkendelse af svar
Fra : Squarna

Dato : 18-12-08 17:15

Okay jeg vender tilbage når det er klaret..

Tak for hjælpen alle sammen

squarna

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-08 17:27

Tak for det og du kan bare skrive til mig hvis du får brug for hjælp. Og god jul.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 18-12-08 18:08

Mange tak og i lige måde