/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvad skal man se i Californien
Fra : semajeto
Vist : 1731 gange
160 point
Dato : 17-12-08 20:32

Vi er en familie med to sønner på 15 og 18 år som planlægger at tage til Californien til sommer hvor vi lander i San Francisco hvorefter vi kører i bil til Los Angeles, Las Vegas, Death Valley, Yosemite for igen at ende i San Francisco. Ud over at vi skal se Alcatraz, Universal Studios, opleve storslået natur, shopping og ikke mindst Las Vegas hvad er der så af 'must see' på vores rundtur?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 20:32

Brand og jordskælv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-08 20:54

Disney Land, Solvang, stranden ved Marabu, og jordskælvs zonen på vej ind i ørkenen øst for LA.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-08 21:11

Videre Nordpå: Herst Castle, Golden gate etc.

se også her:
http://www.adtravel.com.my/index.php?view=prod&act=details&Ref=6814&mid=5653

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-12-08 21:53

Du kan let bruge en 2-3 dage bare i San Francisco (jeg kunne sagtens bruge 14 dage der).
San Diego er også en rigtig dejlig by (ikke så langt fra LA) Jeg ville vælge LA fra og så tage San Diego i stedet for, men det er jo smag og behag.

MVH

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-08 22:13

Spiller I golf så ligger nogle af verdens flotteste golfbaner der på vejen fra San Fracisko til LA,
og lige syd for LA på vej til San Diego ligger den aller flotteste og dyreste jeg nogensinde har set.
Ellers tag ind i landet til Palm Springs, hvor det vrimler med flotte golfbaner...

Men rigtigt smag og interesser er forskellige; og jeg ville ikke fravælge LA...

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 18-12-08 08:33

Har selv rejst i Californien og det er som flere af de andre siger virkelig meget smag og behag. Kommer jo også meget an på hvad I er til.
Som svendgiversen siger er der noget at se i LA, men bliver tiden knap ville jeg vælge at bruge tiden i storby i SF frem for LA.

Men hvor lang tid har I og hvor langt gider I at køre kontra hvor meget fritid ønsker I - det sætter meget let grænserne for hvad der er muligt på sådan en tur!

Lige et råd - glem alt om skywalk hvis I kører til Grand Canyon - kender mange i derovre fra og har kun hørt ringe om den. Men hvis I tager til Grand Canyon er det til forskel fra andre steder en god ide at booke værelser inden for ellers kan I let stå uden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-08 13:47

Nå, så er I nok ikke golf intereserede...

I skal også se hvor de rige stjerner bor på Beverly Hills.
bl.a. Colombo: Peter Falk, der nu er blevet rigtigt forvirret, senil.

Og I skal gå på det berømte fortov down town, hvor alle de berømte skuespillere har en flise hver,
med aftryk af deres hænder og fødder...

Og har i tid, prøv at kravle op til Holywood skiltet. Bogstaverne er kæmpestore, 5-6 meter høje,
og de står forskudt på bjergvæggen, så kun lige foran kan man læse navnet.
Lige overfor, på det andet højdedrag, bor min niece, med en pragtfuld udsigt over LA...

Så skal I jo også se stranden med Stillehavets surf bølger, hvor bl.a. fimserien Bay Watch optages.

Der er også et stort kunst gallery, med original kunst fra hele verden samlet af en rigmand...

Og der er kæmpe sports arenaer, med bl.a. base ball.

Men igen, det afhænger jo helt af hvad der interesserer jer??
Men gå ikke glip af LA...

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 18-12-08 13:59

Hej Svendgiversen,

Rigtigt gættet – vi spiller ikke golf, men det sidste du skriver er lige præcist det jeg er ude efter.
Som f.eks at kravle op til Hollywood skiltet!

Vi planlægger 2-3 dage i SF, og det samme i LA samt Las Vegas på turen rundt så flere gode forslag er velkomne.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 160 point
Dato : 18-12-08 16:16

Kunst museet hedder Paul Getty Museum, det må I se...
Og rettelse: Stranden hedder Malibu.

Iøvrigt kan jeg anbefale Politikkens Insigt Guides: "Rejsen rundt i Californien".

God Tur
Svend

Godkendelse af svar
Fra : semajeto

Dato : 19-12-08 20:46

Tak for svaret svendgiversen.
Der var en del der kunne bruges, tak.