/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
kan man selv laver sit særeje
Fra : pepe1
Vist : 4015 gange
25 point
Dato : 17-12-08 19:39

Hej
Jeg skal giftes, og er blivet enige med min Kæreste om
at jeg skal have særeje på mit hus, da jeg har betalt en pæn del af det, og min kæreste betaler ikke til det.
Mit spørgsmål er så, kan man selv laver sit særeje dokumenter eller skal jeg offer 3000 kr til en advokat ?
Hvis man selv kan lave det, hvor kan man så få et dokumenter henne ?

Hilsen pepe1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 19:41

For DIN EGEN SKYLD...

Gå til en advokat....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-08 19:48

Du kan finde et dokument på internettet og finde ud af hvad der skal stå. Derefter opsøger du en advokat og får advokaten til at gøre det hele retsgyldigt. Du kommer ikke uden om en advokat.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-08 19:55

3000 kr er billigt i forhold til at kunne miste halvdelen.............

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-12-08 20:01

Jo du kan godt selv lave det og selv sørge for tinglysningen men spørgsmålet er om det er det værd hvis det ikke er rigtigt udformet.

Jeg ville vælge et andet sted at spare.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-12-08 20:14

jeg mener man selv kan skrive det, og få det underskrevet hos Notarius Publicus ved den stedlige ret. jeg har engang fået underskrevet et testamente hos Notarius Publicus og hvis det kostede noget, var det i hvert fald meget lidt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-08 00:58

Her kan i lave det, det koster penge men så er der hjælp fra en advokat. Og prisen er rimelig 150-500 kr. Held og lykke med det.

http://www.familieadvokaten.dk/?gclid=CNXuzOvtyJcCFQ9WtAodzGRzSw

Kommentar
Fra : Kirsten_Dalum

Dato : 18-12-08 12:18

Hej pepe1

Tillykke med det forestående bryllup!

Man kan godt udarbejde en ægtepagt selv.
En ægtepagt skal tinglyses i personbogen.

Jeg vil dog anbefale, at du/I kontakter en jurist eller en advokat, som du/I har tillid til og som kan give en fornuftig pris for ydelsen.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum
Cand.jur.
Dalum Law Consulting s.m.b.a. www.dalum-law.dk