/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort?
Fra : casperS
Vist : 592 gange
65 point
Dato : 17-12-08 17:26

Hej
Jeg har lige et lille spørgsmål vedr. grafikkort. Håber nogle kan hjælpe!
På nuværende tidspunkt har jeg et nVIDIA GeForce 6200 AGP - 256MB grafikkort.
Jeg har så bestilt et VGA PCI-E 512 MB GEFORCE 8400 GS POINT OF VIEW grafikkort fordi jeg ville opdatere lidt. Men da jeg så får det idag, og vil sætte det i mit bundkort passer det ikke?

Det er der sikkert en eller anden der ude der kan give mig en rigtig god forklaring på? Hvad skal jeg købe for det passer på mit bundkort (skal helst ikke være alt for dyr, bare bedre en det jeg har)

Hvad skal jeg kigge efter for at være sikker på det passer på lige netop mit bundkort?

På forhånd mange tak for hjælpen
Mvh.
Casper S

Kommentar
Fra : edison

Dato : 17-12-08 17:31

øhh. det er nok ved at være svært, dit bundkort understøtter vel kun agp

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 17-12-08 17:44

Altså det er efterhånden en gammel computer, har bare skiftet dele hend af vejen. Det vil sige jeg skal søge efter AGP kort udelukkende - som dette: Club 3D HD 2400PRO
Grafikadapter Radeon HD 2400PRO AGP 8x 256 MB GDDR2 ( HDCP ) HDTV ud
???
Er det betydeligt bedre? - Eller skal jeg op og give lidt mere... ?
her sgu ikke meget viden i den afdeling.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-08 17:50

Ring til Midt Data og fortæl hvilket bundkort du har (se bundkortets manual) så kan de rådgive dig med hvilket grafikkort du skal bruge.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?goto=forside&mainfunc=link

Kommentar
Fra : edison

Dato : 17-12-08 17:59
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-08 18:44

Det er som allerede skrevet - du kan kun bruge AGP-kort.

Men du skal være opmærksom på, hvilken strømforsyning du har i din computer, mange grafikkort kræver en strømforsyning på minimum 350w og derover - så spørg forretningen inden du køber et andet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-08 00:23

Hvis det hedder PCI-E så det sikkert fordi det passer i PCI Express stikket på bundkortet.
Og hvis du ikke har det så skal du jo ha et nyt bundkort også....
Du kan se nogen forskellige stik her... det er sikkert det mindste stik som passer til dig grafikkort: http://lib.store.yahoo.net/lib/cooldrives/sata-pci-express-pci-card.jpg
PCI express er vist det mest brugte til de nyere grafikkort så hvis du skal have noget nyere og bedre grafikkort så skal du vel også have et nyt grafikkort...

Jeg har samme problem jeg har heller ikke et godt grafikkort men jeg gider ikke købe et nyt fordi så skal jeg også have et bundkort og flere ram og det bliver hurtigt dyrt.

http://static.howstuffworks.com/gif/pci-express-slots.gif

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-12-08 03:11

Under alle omstændigheder er pci-e agp overlegen, og hvis du vil ha et grafikkort der bare er nogenlunde tids tilsvarende kommer du ikke uden om pci-e. Jeg tror at det sidste gforce kort der kom som agp var 7600 eller 7800.

men måske det her var noget, http://www.pixmania.com/dk/dk/511824/art/sapphire-technology/radeon-x1650-pro-512-mb-t.html?srcid=301&Partenaire=F6108&CodePromo=oui