/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Brysreduktion
Fra : begga
Vist : 1068 gange
200 point
Dato : 17-12-08 16:55

Hej
Er der nogen, der har erfaringer med brystreduktion eller kender en god hjemmeside(fandt en god dansk en for et stykke tid siden, men kan ikke finde den igen).
Jeg er 162 cm høj, vejer 55kg og bruger 65f-g.. Mine bryster er et problem. Det er inden for de sidste 2 år de er blevet så store. Jeg har i mange år vejet o. 48kg og brugt 70b-c. I forbindelse med sygdom tabte jeg mig ned til 41 kg i 2005. I foråret 2007 havde jeg taget på igen så jeg vejede 51 kg og købte en bh under vejledning i str 65dd. Nu er mine bryster altså blevet helt enorme. Jeg har tidligere i 1997 vejet 54kg, men jeg kan ikke erindre, at mine bryster fik denne her størrelse. Jeg vil gerne tabe mig, og det vil måske hjælpe. Kan jeg opsøge en plastikkirurg og få en uforpligtende vurdering af problemet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-08 16:57

Citat
Jeg vil gerne tabe mig, og det vil måske hjælpe. Kan jeg opsøge en plastikkirurg og få en uforpligtende vurdering af problemet?

Ja da, mod betaling, kan du bestille tid til en konsultation på en privatklinik

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 16:59

Uden at have den store forstand på det, vil jeg mene at du burde være berettiget til hjælp fra det offentlige, da man ikke kan sige at det er kosmetisk. Spørg din læge.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-12-08 16:59

Ja selvfølgelig kan du kontakte en specialist bed om en henvisning hos din læge

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-08 17:00

Du skal gå til din læge. Mange med for store bryster kan blive opereret gratis på sygehus hvis de har fysiske problemer med alt for store bryster. Så som belastningsmærker i skuldrene efter BH eller ondt i ryggen. Så ned til lægen, der er ingen grund til at betale for det hvis du kan få det gratis.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-12-08 17:04

hvis dine bryster er så store og tunge at det giver fysiske gener, og du ikke er ekstrem overvægtig, kan du få brystreduktion i det offentlige. Jeg kender en der har fået det. Og 54 kg lyder ikke af meget, hvis du ikke er ekstremt lille.

Kommentar
Fra : Vagnsine

Dato : 17-12-08 17:08

Du burde kunne få det offentlige til at betale.

Gå til din egen læge om snak med ham/ hende. Husk at fortælle, hvor ondt det gør i skulderene, nakken og ryggen.

Du vil så blive sendt til en for undersøgelse på et offentligt sygehus ( man må veje selv ideal vægt + 10 % ) , bliver du godkendt til operation, og det offentlige ikke kan klare det inden for 3 måneder, kan du få det gjort på privat klinik på de offentliges regning ( Med mindre, at der er lavet om på sygehus garantien efter strejken )

Held og lykke.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-12-08 17:21

behandlingsgarantien er suspenderet

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-12-08 17:28

men hvis du ikke vil vente på det offentlige og selv vælger at gå et en privatklinik, skal du google både navnet på klinikken og navnet på plastikkirurgen der ejer klinikken, for at undgå de fuskere der har mange fejloperationer på samvittigheden.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 17-12-08 17:31

Hej igen
Mange tak for alle de hurtige svar.
Jeg har ikke besluttet mig endnu. er stadig i overvejelsesfasen. Ville helst hvis problemet kunne løses uden operation. det er lidt voldsomt, og kan ikke rigtig forstå min krops reaktion. derfor ville det være rart med en specialists vurdering. Er ikke så glad for at tale med min læge om det her.
Mvh

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-12-08 18:08

Hvor gammel er du? --Det lyder hormonelt...

Og hvad fejlede du, da du var syg?
--Jeg synes altså, at du skal snakke med din læge... Du kan ligesom ikke rigtig gøre noget effektivt og forsvarligt udenom ham.
Hvis du absolut ikke kan drøfte det med din læge, så synes jeg ærligt talt, at du skal skifte læge...

---Måske kunne du blive hjulpet af en slags korset? Men det skal du nok osse have henvisning for at få... Det er svært at finde en almindelig BH med dine mål...

Og så er der det med vægten... Dine bryster er især vokset meget idet du har taget de sidste 4 kilo på... Måske ville det normaliseres hvis du tabte de fire kilo igen? Der er nogle kvinder, der først og fremmest taber sig og tager på på brysterne..

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-12-08 18:45

jeg tænker på om du tager P-piller, da de kan have den effekt at brysterne bliver større, hvis du gør, så prøv et andet mærke med lavere hormonindhold.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-12-08 18:47

når man taler om vægttab, er det vigtigt at vide hvor høj du er

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-12-08 18:56

Jeg synes der er for få fakta.
Netop.. hvad fejlede du?
Tager du p-piller?
Hvor høj er du?

Som der nævnes er den korrekte fremgangsmåde at du går til egen læge, hvis du vil have en chance for at få tilskud fra det offentlige, men ændring af p-pille mærket kunne være en faktor.

En anden faktor er: har du børn? Brystoperationer er ikke altid så heldige, hvis man skal amme.

Indtil du har taget en beslutning, vil jeg foreslå du finder en god undertøjsforretning (jeg handler selv i Change, fordi du kan få praktisk taget alle størrelser til en fornuftig pris) Jeg bruger selv 85 F-H, så kender problemet.

Men hvad er dine problemer udover en stor barm?
Smerter? At de er store? Sidmæærker fra BH? eller????

Du må fortælle noget mere.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-12-08 02:40

Til jer der spørger hvor høj Begga er. LÆS spørgsmålet.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 18-12-08 11:25

Hej
Jeg tager og har aldrig taget p-piller. Det er lidt for privat for mig at fortælle, hvad jeg fejlede, men en bivirkning var altså vægttab p.g.a appetitløshed og søvnløshed.
Jeg har ikke børn. Jeg er 32 år gammel.
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : begga

Dato : 18-12-08 12:08

hej igen
Jeg har skrevet til en hjemmeside for plastikkirurger. Når jeg får svaret derfra , skal jeg referere det her, hvis det har interesse for andre

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-12-08 13:07

Jeg vil meget gerne høre, hvordan det går...

Men jeg synes, at du skal snakke med din læge alligevel. HAN ved jo, hvad du fejlede, så han kan vurdere, om der er noget, du -og evt. plastic-kirurg- skal passe på med i det videre forløb.
Din læge vil osse kunne sige om den medicin du har fået i forbindelse med din sygdom kan have nogen betydning for udviklingen af dine bryster. Og om der måske findes en medicinsk behandling..

Jeg synes altså, at det er mindst lige så vigtigt at finde ÅRSAGEN til udviklingen, som det er at få reduceret brystvævet..

---Hvad nytter det at få fjernet væv hvis brysterne bliver ved med at vokse?

Eller hvad hvis brysterne svinder ind igen, ---efter du har fået fortaget kirurgi på dem? Så kan resultatet blive temmelig uskønt...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-12-08 15:57

Undskyld jeg overså højden. men overvægtig kan du altså ikke være. de 2-3 kg du måske kunne tabe, har ingen indflydelse på brysternes størrelse. når du er 32 år og problemet først er kommet i de sidste år, må der været sket en ændring i din krop. du burde få undersøgt hormonniveauet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-12-08 16:57

Altså....... Selv om man IKKE er overvægtig, så kan man godt lægge sig ud på brysterne allerførst når man tager på.
Brysterne består af fedtvæv og kirtelvæv. Og det er fedtvævet, man tærer på når man taber sig. Og det er også DET, der oplagrer energien når man tager på igen....... hvis ikke man motionerer og udvikler muskler samtidig.

---Hvis det kun er et spørgsmål om vægten, ---og det KAN det være--- så har begga taget på uden at motionere ekstra samtidig, hvilket er meget forståeligt når hun lige havde været syg og havde tabt sig mere end hun brød sig om..

Kommentar
Fra : begga

Dato : 05-02-09 18:15

Hej
Jeg har fået svar fra plastikkirurgen. Han synes ikke det er en god ide for mig at tabe mig. Jeg vil nu alligevel forsøge det først. Se om jeg ikke kan tabe mig 5 kg henover det næste halve år, så se om det ikke hjælper. Der er jo risiko forbundet med sådan en operation.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 05-02-09 18:32

med din vægt burde du heller ikke være for tyk. Vær opmærksom på om menstruationen udebliver, det er tegnet på man er blevet for tynd.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-02-09 19:42

JEg vil nu også sige din vægt fejler ikke noget.
Især ikke når man tænker på, hvor store dine bryster er.
De vejer jo også.

Og jo Birgitta. Det er muligt at få BH'er i den størrelse. Jeg bruger selv 85FF/85H.
Jeg køber dem i CHange, der har BH'er til op til J!!!!

Derudover har de pt et tilbud, der hedder, at hvis du bliver medlem(er gratis) kan du købe bh'er til halv pris. Dvs. hos dem i de størrelser, drejer det sig om 150-250 kr.

Jeg har købt en del smarte BH'er der.

Men jeg overvejer nu efterhånden også en reduktion.
De er tunge. Jeg har nakke smerter, og jeg er dødtræt af ikke at have øjenkontakt med folk.
Jeg har i forvejen slid i ryggen (mine diskusser falder sammen) Har fået lavet 3 hvirvler stive,
Jeg arbejder i en mandeverden, og siden jeg var 14-15 år, har det der med øjenkontakten været et problem. Dvs snart 30 år. Jeg snakkede med en læge da jeg var 16. Han gloede bare, og sagde, at dem skulle jeg da nok blive glad for, og at jeg bare skulle svømme. Det gjorde soldaaterne, og de havde stærke rygge :s Ja sådan sagde han faktisk.

Jeg kan godt følge dig begga. Det er virkelig ikke rart.
Mange forstår det ikke, fordi det idag er så moderne, at det hele skal pumpes op.
Selv meget unge piger får opereret brysterne større.
"gud ved om saltvand/silikone vejer mindre end brystvæv"

Lad være med at tabe dig søde. Du bliver bare hulkindet, og kommer til at se gammel ud.