/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virtual access point
Fra : hubi
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 16-12-08 16:56

hey.

er der eventuelt nogle der kender et program der kan lave ens trådløse netkort i en bærbar computer om til et access point? ved man kan for har engang haft et program... på nogle netkort kan man inde under konfiguration vælge access point, men kan man ikke på mit...

//jesper

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-08 17:44

Og hvad er det lige du vil bruge det til. Spørger fordi jeg ikke lige kan se hvad det skulle kunne gøre for

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 16-12-08 18:07

tja jeg skulle fx bruge det her i weekenden, vi kørte i 2 biler mod århus og lavede opgave imens, hvor jeg skulle udveksle filer med den anden bil

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-12-08 18:54

så skal i bare sætte netkortene til at køre "ad hoc" mode.
så kan i forbinde direkte til hinanden uden brug af accesspoint og router
(i får den lille gule advarselstrekant nede ved uret der siger begrænset eller ingen adgang)

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 17-12-08 14:20

næste problem er at min zepto znote 6324w netkort ikke understøtter ad hoc

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-08 01:41

Undskyld den lange svartid, men jeg har ligget syg

Hvilket styresystem er det lige du kører med siden den ikke kan køre ad hoc?

windows maskiner kan sagtens, mener heller ikke der skulle være noget problem med de forskellige linux distroer

her er f.eks en guide til vista:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/0e158c21-4c70-4235-879d-0c9133218e561030.mspx

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 04-01-09 10:40

Tak for svaret EXTERMINATOR. jeg kører med vista og det er åbenbart noget nyt der er indbygget (: