/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kan men fryse remoulade
Fra : jesper.s
Vist : 10635 gange
100 point
Dato : 16-12-08 13:51

Hej.
Kan man fryse remoulade, uden det mister stor del af smagen, eller på anden måde bliver underligt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-08 14:11

nej det kan den ikke - den er lavet på mayonaise og skiller når den har været i fryseren

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-08 14:14

forresten kan du købe remoulade-pickles, og selv røre mayonnaisen - vi har bekendte i udlandet der får remoulade pickles sendt fra dk og selv laver mayonnaisen og resultatet er glimrende

der sendes også ladkrids og sky (pulver)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-08 15:05

Ja du kan godt fryse remulade, men du kan så bagefter kun anvende det som ægge pulver spray.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-12-08 17:16

Kan man få sky-pulver?
Hvor?
frieda, der også savner lakrids, sky og et par andre ting

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-08 17:49

frieda det er forskelligt - ind i mellem er det svært at opdrive men brugsen/kvickly og superbest har det som regel
Irma ved jeg ikke med mere - de havde det i sin tid

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-12-08 17:56

TAK

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-12-08 21:34

Jeg køber sky i breve

Jeg sidder med det nu, der er to breve i een pakning og det er 'Knorr' som laver det. Det hedder 'Pålægssky' og der skal bruges 4 liter vand pr. pose - så der er altså til ½ liter i hele pakken.

X - Bring 1/4 l. vand i kog.
X - Pisk indholdet af et poseafsnit ud i det kogende vand.
X - Giv et opkog og hæld derefter skyen over i en form.
X - Skyen er skærefast efter ca. 2 timer i køleskab, tildækket.

- jeg kan sige at det simpelthen smager himmelsk - jeg laver det som regel når vi skal nyde en rigtig ostemad (Gode skiver af 'Havnearbejderen', på rugbrød som er ristet TO gange. Pynter med rå løgringe og den hjemmelavede sky. Mums.

Det var et sidespring og undskyld for det

Bon appetit!

M.h.t. frysning af remoulade? Som udgangspunkt kan du fryse ALT! Problemer er at det ikke er alt som er brugbart efter optøning - hertil hører desværre remouladen
Jeg har forsøgt - mest fordi jeg er sådan en der påstår at man kan alt, hvis blot man tør prøve sig frem. Desværre holder mine påstande ikke altid - denne hører til i dén kategori.

Få fat i ingredienserne og fremstil selv, der er ikke mange andre muligheder
Held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 17-12-08 09:09

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-08 17:29

velbekomme - 'øhhh -- den formulering dur vist ikke helt - så selv tak