/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af XP fra tysk
Fra : Reichstein
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 16-12-08 08:13

Min søn har byttet sig til en PC, hvor der er installeret XP på tysk. Hvordan kan jeg ændre den til dansk? Jeg har en cd med en dansk XP. Er det nødvendigt, at formatere og geninstallere, eller er der en genvej?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-08 09:48

Ja - du skal installere den danske version....

Sprog kan IKKE ændres i XP....

Accepteret svar
Fra : Sandvad261

Modtaget 25 point
Dato : 16-12-08 22:57

Ja du skal lægge den Danske XP ind, det bedste ville være at formatere HD, ( det ville jeg gøre ) for så har du en helt ren R.. at gøre med.
Hvis du vælger den løsning, det er slet ikke så svært, så skal du lige inden du går igang, gå ind i Systen hardvare og se hvilke driver der er til det og det, det vil måske senere være en meget stor hjælp, at du ved lige præsis, hvad der skal være og hvor.
Hvis du vælger at overskrive den Tyske udgave, så skal du bare være klar over, at så virker dine programmer ikke mere, så alt i alt, hvis du ikke er helt dus med det der, så vælg at overskrive den Tyske udgave, du vil under alle omstændigheder få problemer med de programmer der er lagt ind.

Hej

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 23-12-08 09:24

Tak for svaret Sandvad261.