/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Køb af "Rosebud" film
Fra : lham
Vist : 1064 gange
100 point
Dato : 16-12-08 07:40

Hvor helst i DK kan jeg købe filmen "Rosebud" 1975 instruktør Otto Prenninger ( dvd eller VHS )
Har flere gange prøvet Gul Gratis og Blå.

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:108386

og mens jeg nu er i gang Erik Balling Qivitok ( film om grønland )

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 16-12-08 11:09

Det er bedre at finde information her: www.imdb.com og så søger du bare på den film du vil have, alle film der nogensinde er crediteret ligger der!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-12-08 07:24

Hodde
www.imdb.com kendte jeg godt der er desværre ikke mulighed for at købe nogle af filmene
hvad betyder det at en film er blevet "krediteret" ?

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-12-08 02:19

Hej iham

Qivitoq - fjeldgængeren
Danmark 1956

se: http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=media&value=10874

Det er en håbløs opgave. Ikke vist på TV ikke udgivet på DVD

Rosebud med Peter O´Toole : http://www.amazon.com/gp/offer-listing/6303117848/ref=sr_1_olp_3?ie=UTF8&s=video&qid=1229563806&sr=8-3

Kan købes på VHS

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 18-12-08 06:49

krediteret betyder at det er blevet registreret hvem der har lavet hvad på filmen. Hvis du venter et par år vil den højst sandsynligt kunne blive set direkte på www.imdb.com da de er ved at opdatere databasen til at kunne streame alle film mod betaling, som f.eks. når du lejer en film

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-12-08 08:11

steno
Rosebud på steno fra usa lyder godt og rimelig pris, men er der så ikke noget med den ikke kan afspilles på "danske" VHS maskiner ?

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 18-12-08 11:05

Nej så vidt jeg ved er VHS World Wide, tror kun det er dvd der har regions-begrænsning

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-12-08 11:18

hodde
er der ikke noget med at europa bruger PAL og usa noget andet også for video-jeg kan selvfølgelig også stille det som et seperat spørgsmål

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-12-08 11:54

Iham

Jo du har ret se: http://da.wikipedia.org/wiki/NTSC

Min Gamle Panasonic VHS kan håndtere begge formater, men eller sker der typisk det, at farvefilmen bliver sort/hvid.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-12-08 12:18

OK -er langt fra sikker på min gamle VHS Video understøtter NTSC,( som det er sket for andre end mig er manualen vist uden for rækkevidde ) så nu er spørsmålet hvor køber jeg filmen (VHS pal/DVD ) i europa
hold da op hvor ting kan blive indviklede, men foreløbig tak for indsatsen til alle

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 18-12-08 14:46
Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 18-12-08 14:47
Accepteret svar
Fra : Hodde

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-08 14:49

jeg mener at lovefilm også har base i Danmark: Her kan den lejes. http://www.lovefilm.com/product/30419-Rosebud.html

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 18-12-08 18:50

Tak for svaret Hodde.
lovefilm havde den også til salg DVD så den er bestilt i UK