/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Den slukker
Fra : Hunbjoernen
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 15-12-08 21:30

Min acer aspire 3000 slukker af sig selv... Bedst som man sidder og hygger sig med et eller andet på den går den bare ud..Cut Elly... Det kan ske 5 minutter efter den er startet op, og der kan også gå en hel aften uden det sker, så tror ikke det er pga af overophedning.. Men der er ikke noget system i det (andet end jeg synes den er slem til det lige når jeg er ved at vinde, men det er jo nok fordi det er der det pisser mig mest af..) Mit antivirus skulle også være ok..
Håber at nogle kan hjælpe mig..
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 22:03

1. ret fejl og mangler - diskoprydning - diskfragmentering og ind på c og køre chckdisk

2. få den undersøgt for evt vira-spyware-malware - det kan du gøre her:
http://www.malwarecheck.dk/forum/
opret en gratis bruger - gå i kategorien hijackthis forum og følg vejledningen før du går igang

3. hvis du spiller online kan det være du har en usikker flash og java - disse skal afinstalleres først og derpå skal du hente de nye

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 22:21

Sidste gang jeg oplevede det fænomen viste det sig at harddisken var ved at stå af. Hvis jeg var dig så ville jeg tage backup af mine dokumenter og billeder, bare for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 21-12-08 12:35

Hmmm, så er det ryddet op, og defragmenteret, og det har hjulpet.. Nu gør den det kun når jeg spillet inde på facebook... Så der mangler lidt endnu..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 13:02

Citat
Nu gør den det kun når jeg spillet inde på facebook

Så lader du bare være med det - så er det problem løst....

Det kan tilsyneladende IKKE siges tit nok...

BÆRBARE ER IKKE BEREGNET TIL SPIL - selvom de ofte KAN bruges til det....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-08 13:05

http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/ prøv lige at online scanne her og vælg at maskinen skal bruge systemet så du kan se om du mangler noget .

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-12-08 00:12

Der kan kun være 2 muligheder: Nisser eller spøgelser! Du skal sætte tape over kontakten til din pc så den ikke kan slukkes, så skulle der være styr på problemet.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 25-12-08 00:34

Flash77... Det overvejede jeg også i starten.. Især da der har været et par mystiske ting her i huset... Bl.a. et fjernsyn der er blevet tændt på fuld skrald midt om natten..(Damn, man bliver forskrækket) Men jeg har bedt dem om at lade være med at pille ved min pc.. Og hvad skulle de have imod at jeg spiller lidt på facebook..

Miritdk.. Det hjalp desværre ikke... Men tak for forsøget..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-12-08 06:28

Har du taget backup? Jeg har jo haft samme tur som dig med min PC og det stod på i lang tid, en periodisk fejl, men efter flere måneder med fejl så stod harddisken af. Så det gælder om at tage regelmæssig backup. Jeg håber det er noget andet din PC fejler, men.

Godkendelse af svar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 17-01-09 10:55

miritdk. Du får pointene, da du kom med de fleste løsninger, selv om det ikke har hjulpet.. Men mange tak for forsøgene.. Ender jo nok med at jeg må sende den ind til rep..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-09 11:40

øhh - velbekomme og beklager jeg ikke har fulgt tråden den seneste tid - men der MÅ være en brugbar løsning - alt lige fra fejl til malware

så forsøg at gå ind på malwarecheck.dk og se om du kan få løst problemet der - de kan de mest underlige ting udover sikkerheden

http://www.malwarecheck.dk/forum/

du kan vælge at køre processerne i vejledningen under hijackthis forum og lægge dit spørgsmål der - eller oprette spørgsmålet under andre computerproblemer hvis du synes det er mere relevant.

Dog en hardwarefejl kan jo ikke udelukkes - men gør et forsøg før det bliver dyrt for dig