/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isolering
Fra : lykke1
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 15-12-08 18:46

Hej - håber nogen her kan hjælpe

Vi vil gerne isolere vores ydervægge, men er i tvivl om hvordan vi bedst griber det an.
Sagen er den, at vi yderst har en murstensmur, herefter følger 10 cm ingenting, 5 cm rockwool og sidst en gipspladevæg.

Der er jo plads til mere rockwool, men kan vi pakke "hulrummet" helt ud eller ....??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 18:50

Citat
herefter følger 10 cm ingenting, 5 cm rockwool og sidst en gipspladevæg.

Det må være din spøg

Du har da forhåbentlig en innermur.....

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-12-08 18:57

Hej Lykke.
I kan udmærket fylde"hulrummet" helt ud. Det kommer jo lidt an på om i har adgang indefra og selv kan lægge rockwool ind eller om det skal blæses ind.
Der er flere muligheder, billig løsning vil være flamingogranulat, som i selv kan blæse ind med en lejet maskine. Bedre løsning vil være et proff firma som blæser rockwoolgranulat ind, og giver garanti for at hele hulrummet er fyldt op.
Hvis i har adgang indefra er der også flere muligheder, der kan evt. bruges vindpap ud imod murstensvæggen før der fyldes op med isolering, og en dampspærre ind imod er også vigtig, så hele projektet kommer an på hvordan i selv ønsker, eller kan gribe det an.
Men overordnet, jo mere isolering - jo bedre.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-12-08 18:58

Ja du kan godt pakke hulrummet ind i ioslerin. Det kræver jo at du tager gipspladerne ned, opsætter en vindspærre (diffusionsåben på ydervæggen, dernæst isolering og dampspærre og så op med gipspladerne op igen, eller nye på:

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 15-12-08 18:58

Hulrummet skal have ventilation , det er bedre ikke fylde hulmurret helt op , du har nemelig brug for de 5 cm til ventilation. Ellers trækker fugten hel i genem til inde vægen

pømske (bygning Ing)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-12-08 19:20
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-08 20:37

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 2
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 12