/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
meningeoma en plaque'
Fra : sofla
Vist : 911 gange
375 point
Dato : 15-12-08 17:44

Hejsa
Min datter på 25 har fået konstateret meningeoma en plaque... desværre sidder den så specielt at man på verdensbasis måske har kendskab til ca. 1000 patienter der har en så speciel placering af sygdommen. Den sidder ved hjernestammen og man har på Rigshospitalet afvist at operere p.g.a. af risici..... fair nok.... men som mor kan jeg ikke stiltiende se til at min ellers så glade og livlige datter p.g.a. smerter ikke længere har noget liv og er blevet dømt til livslang medicinering uden garantier.... håber der er nogen der kan henvise til nogle links om operation i udland - med ekspertise på netop dette område.

på forhånd tak

sofla

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 18:12

Jeg har fundet denne side fra et Universitet i Californien.

http://www.ent.uci.edu/skullbase.htm

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 15-12-08 18:14

har du selv prøvet at google det. bla. med stavemåden: meningeom en plaque? der kommer en masse links, men mest på tysk og jeg kan ikke tysk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 18:25

Du skal lidt ned på siden for at finde behandling.

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 15-12-08 18:38

Iflg. Overlæge Kåre Fugleholm staves det som jeg har gjort... men jeg kan bare ikke rigtig finde så meget om lige præcis denne form for meningeom

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 19:53

Prøv den genvej jeg satte ind, der er en henvisning til behandling.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 375 point
Dato : 15-12-08 20:02

Jamen hvor er det dog forfærdeligt

Her er en liste over neuroliger i Tyskland, der må da være bare en der kan hjælpe din datter

http://neurotoday.com/Kliniken.html

Og her står der en artikel om sygdommen--- men i kender nok alt for meget til den allerede

http://neurotoday.com/Meningeome.html

Jeg håber det bedste for jer

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 09-01-09 18:08

Tak for svaret Nordsted1.
Også tak til jer andre.....
Sofla

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 09-01-09 18:10

Jeg havde håbet på lidt flere kommentarer... men tusind tak ....
Det har hjulpet os lidt på vej