/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Pakkepost fra UK
Fra : tadeo
Vist : 2043 gange
50 point
Dato : 15-12-08 14:25

Håber det en den rigtige Kategori.

Jeg har købt over nettet nogle varer i England, varen er afsendt med det engelske postvæsen,
"Royal Post" det har flere navne, jeg har fået et Track & Trace nr.
kan se at varen er afsendt, og den er gået til oversøisk post,
nu spørgsmålet, hvem videresender den her i Danmark?
Er det PostDanmark?
Eller hvem ellers?

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 14:34

Ikke nødvændigvis - det kommer jo an på HVEM de samarbejder med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 14:36

Sandsynligheden taler dog for PostDanmark hvis det er fra det statsejede engelse postvæsen....

Nogen skal jo betale for den danske del.....

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-08 14:38

Jeg tror også at det er Post Danmsrk, men skriv dog en mail til dem og spørg

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 14:40

Citat
det kommer jo an på HVEM de samarbejder med

Det var det mit spørgsmål lyder på.

Der må være nogen der har købt noget i UK, særlig nu da den engelske mønt er lav.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 14:42

Line99, det har jeg gjort, men kandu er et godt sted at få et hurtigt svar

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 14:44

Line99, glemte, at svar fra Post Danmark kommer om nogle dage.

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 15-12-08 15:10

jeg handler en del i england og varerne kommer både med postdanmark og dhl

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:16

Tak fkj64, jeg ville selv gætte på DHL også, har modtaget internet vcarer via dem.

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 15-12-08 15:16

Jeg har købt en del i England og det som er sendt med Royal Post og kommer med Post Danmark.
Du skriver det er købt i UK, og gået til oversøisk post hviklet er normalt hvis det er købt udenfor EU ,det er jo ikke hele UK som er en del af EU, i de tilfælde hvor det er købt udenfor EU går det til toldkontrol i danmark ( som også er del af Post Danmark) og du får så besked derfra

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:17

Sorry, der skulle stå internet varer.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:33

Det er en julegave til mig selv,
jeg laver ikke julegaver selv, som en kær afdød entertainer, ved navn Poul Erik Krogen gjorde,
"Jeg laver alle mine julegaver selv", underforstået til de der husker ham

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 15-12-08 15:40

jeg handler en del i england og får også track and trace nr med, når den er kommet ud af england og er ankommet i danmark så bruger du det samme track nummer hos postdanmark, og ser hvor den er henne.

de gange jeg har fået det leveret af dhl ( eller hvad de nu hedder) så er der ikke et track and trace nummer på som dem der kommer med posten

chicapigen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-08 15:45

Jeg har fået varer fra Singapore gennem DHL og jeg kunne følge varen hele vejen hjem til mig selv med T&T nummer.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:55

chicapigen, da jeg ikke har fået svar fra Post Danmark endnu, vil jeg da afprøve din kommentar.

Det kan desværre først gøres når svaret fra min mail til Post Danmark kommer.

Track & Trace nummeret er jo GB som sidste bogstaver.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-12-08 16:07

Ring til Post Danmark Kundeservice tlf. 80 20 70 30
http://www.postdanmark.dk/index.jsp

eller
ring til DHL eller smid dit nummer ind på deres søger og se om der fremkommer noget !!!

http://www.dhl.dk/publish/dk/dk.high.html

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 16:14

Line99, jeg bruger kun mobil, så det er dyrt at ringe til Post Danmark,
har prøvet med Skype, kan ikke bruges her, må nok afvente svaret på min mail,
hører ikke til de forgyldte pensionister.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-12-08 16:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 16:17

Citat
jeg bruger kun mobil, så det er dyrt at ringe til Post Danmark,

Der er såmænd ikke den store forskel på fastnet og mobil efterhånden...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 15-12-08 16:19

hej igen

du skal bruge dit track nummer med gb tilsidst

chicapigen

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 16:21

Citat
Der er såmænd ikke den store forskel på fastnet og mobil efterhånden...

refi, det er der, men du tilhører den kategori af mennesker, der har penge, dog ikke som Stein Bagger havde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 16:58

Stein Bagger har ALDRIG haft penge - det var "andres" penge

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 16-12-08 07:57

Tak for svaret Line99.

Det er Post Danmark, har prøvet at taste det engelske Trac & Trace nr.
på Post Danmark, jeg får pakken over middag.

Det var rart at få det opklaret.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-12-08 20:12

Godt det lykkedes for dig