/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
okker på badeværlset ?
Fra : NannaFlip
Vist : 845 gange
50 point
Dato : 15-12-08 12:54

Vores bad, fliser og pudsede vægge, har fået nogle røde skjolder, vi ved ikke hvad det er, jeg har prøvet med flugger 37, grundrens, w.c.- rens med eddike, men intet hjælper, har nogle prøvet det samme ?
m.v.h NannaFlip

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-08 13:12

Det er jo ikke godt at vide hvad det er ud fra den beskrivelse.
Er det også midt på fliserne, og ikke kun i fugerne, for så kan man vel udelukke at det kommer inde fra væggens indre.

Hvis det er bakterievækst, burde det være let at få af midt på flisernes glasuroverflade.
Selv okker skulle gå af med en mild skuresvamp med 30 % eddikesyre. Husholdningseddike til mad er ikke koncentreret nok.
Eddikesyren opløser ikke okker men den kalk som okker normalt sidder fast i.

Dine pletter kan være kalk, farvet af okker. Når du fjerner kalken, følger okkeren med.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 15-12-08 13:55

Hej Transor
Det er også på selve fliserne, men jeg vil prøve en gang eddikesyre, tak for dit svar.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-08 14:00

Hvad med skimmelsvamp, når det nu kommer alle steder? Prøv Rodalon plus ventilation plus søgning efter skjulte rørskader!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-12-08 14:06

Det er altså meget almindeligt. Hvis kalkfjerneren ikke tager det, så gå i matas og få noget der kan. Jeg kan i skrivende stund ikke huske hvad jeg brugte sidste gang, men det skyldes så vidt jeg ved at der er jernioner i vandet fra rørene og derfor er rustfjerner et godt bud.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-08 14:06

Du Nanna - hvornår har du egentlig tænkt dig at kvittere for nogen af alle de svar, du får?? I dette som i andre spørgsmål

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 15-12-08 14:12

Hvad menes med kvittere ?, jeg takker, er der andet jeg kan gøre ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-08 14:22

I fliseforretninger har de noget der hedde fliserens...............det er også en mulighed.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-12-08 15:11

Hvad menes med kvittere ?, jeg takker, er der andet jeg kan gøre ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-08 15:13

nåhja og give point!

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 15-12-08 15:21

den står da på 50 point

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-08 15:26

ja, og du har ikke givet nogen endnu i 6 spørgerunder

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-08 15:30

"rottegift", "Combifix", "messing", "salt", "for meget salt" og nu dette. Du har bare lukket uden at give svarerne point.

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 15-12-08 15:31

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 15-12-08 15:36

jeg troede at der blev automatisk blev givet point, godt du gjorde mig opmærksom på det, nu har jeg fundet ud af hvordan jeg gør, tror jeg, og går straks igang.