/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Smerter ved samleje
Fra : TariLiex
Vist : 615 gange
168 point
Dato : 24-03-03 14:23

Hej..

Når mig og min kæreste dyrker sex, som ikke er så tit på grund af smerter! så er det som om der er modhager hele vejen op i mig når han prøver at fører den op. (ligesom jeg ikke er våd, men det er jeg) Når vi så er igang, så gør det ikke nær så ondt, men hvis det er en længere gang så gør det ondt til sidst igen.
Når vi er færdige, så gør det SÅ ondt på mig, det svier hele vejen op, og jeg kan næsten ikke rører mig!

HJÆLP!

Har I ikke nogle gode råd, andet end jeg skal gå til læge...!

TL

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-03-03 15:07

nææh den eneste vej er en tur til lægen. Det kan godt skyldes svamp..men hvor længe har det stået på??
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-03-03 15:15

Det er kun under samleje og timerne efter, så svamp har jeg udelukket... jeg ved ikke hvor lang tid det har stået op... ½ år eller sådan noget... men jeg tænker kun over det når vi dyrker sex, eller er der intet...

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 24-03-03 15:18

Du skriver ikke noget om din alder og seksuelle erfaring. Jeg går ud fra det ikke altid har været sådan?
Du har nok en underlivsinfektion - svamp er et godt bud, under alle omstændigheder skal I BEGGE TO til lægen - hvis det er en infektion er det ikke nok at behandle den ene. Har din fyr irritation bagefter? f.eks. lidt rødligt eksem?

Dr.Mark

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-03-03 15:18

jamen hvorfor vil du ikke til lægen?? Det går jeg ud fra, når du skriver at du søger andre råd, end at gå til lægen. Var det ikke bedre at du blev undersøgt ordentligt, vi kan jo kun sidde og gætte på hvad der er galt ikke?
Mange venlige tanker
Mango

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-03-03 15:22

jeg er kun 18 år... men har været aktiv 4 år... han har ingen irritationer bagefter, kun mig..

Jeg ville høre om der var nogle som kendte problemet...

Jeg skal hen og skifte læge før jeg vil gå til læge med problemet, så det var nemmere hvis nogle af jer kendte det, eller var læger

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 24-03-03 15:22

Man kan sagtens have en underlivsinfektion uden at mærke det overhovedet!! I dit tilfælde mærker du det åbenbart kun under samleje. Du kan ikke udelukke noget før det er undersøgt. ½ år er lang tid, det ender med at gå ud over forholdet. Det du føler som modhager kan også være skedekramper, men det skulle ikke fortsætte bagefter.
Dr.M

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-03-03 15:29

forholdet har kørt i 4 år... vi acceptere begge, så det er ikke der problemet er, men det er ubehageligt... :o/

hvordan kurerer man en underlivbetændelse?

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 24-03-03 15:39

Det afhænger af hvad der er årsagen - lægen foretager normalt en podning og sender den til et laboratorie for at få svar på hvad det er for en mikroorganisme, det kunne være svamp, bakterier, clamydia etc. I vil så begge formentlig få noget antibiotika samtidigt så man ikke risikerer ping-pong infektioner f.eks. ved at du bliver behandlet og så får bakterien igen fra din fyr (som godt kan have den selvom han ikke har symptomer). Nogen gange kan det være en ide at bruge nogle naturlige mælkebakterier bagefter kuren til at starte et nyt god skedemiljø, da antibiotikaen godt kan slå alt ned både de gode og de dårlige mikroorganismer. Men se at komme hen til lægen, ½ år er længe at gå, ubehandlede underlivinfektioner kan give andre problemer senere hen f.eks. barnløshed.
Dr.M

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-03-03 15:45

Kan jeg ikke selv lave en poding? Ja jeg er sikkert meget underlig, men læger er ikke min favorit...

Mange tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Dr.Mark

Modtaget 178 point
Dato : 24-03-03 15:56

Jeg har fuld forståelse for at du forsøger at undgå læger, men det her er altså en situation hvor der ikke er nogen vej uden om. Lægen vurderer på det han/hun ser hvilken slags podning der skal foretages og det kan godt være et par forskellige podninger afh hvilke mikrober der er under mistanke. Dem man kan købe i håndkøb er upræcise og dyre og du skal jo alligevel til lægen hvis du skal have en recept, ikke? Og foresten, det er helt almindeligt, lægen ser det hver dag, så der er ikke noget mystisk i det. Når du har et aktivt samliv bør du blive checket med en underlivundersøgelse en gang imellem.
Få det overstået så du kan komme videre og nyde samlivet igen!

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 24-03-03 16:00

Mange tak... jeg vil kontakte min læge en af dagene... skal lige tage mig heeeelt sammen... men mange tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 24-03-03 17:12

Kunne også være condylomer...de er santans svære at komme af med igen (for ikke at sige umulige)
Håber din læge finder det rette til dig.

Laurenzio

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-03-03 17:45

Jeg ved det ikke er comdylomer, har lige læst en artikel om det, der står der kommer nogle små knopper. Der er intet at se, derfor er det mærkeligt...