/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken synth?
Fra : pedroso
Vist : 574 gange
200 point
Dato : 14-12-08 23:08

Jeg skal til at opgradere med en synthesizer. Jeg har i forvejen en Roland SX300 stage piano, men synes godt jeg vil have nogle flere lyde med mig når vi tager ud og spiller. Det vil også være lettere at skifte lyd undervejs i et nummer. Lige nu sidder jeg febrilsk og trykker på knapper.

Men til spørgsmålet: Hvilken synth kan anbefales, og hvorfor? Jeg svæver lidt mellem en Yamaha DX7, Roland D50 eller en Korg M1.

Kravene er: Mange gode lyde, helst med mulighed for at udvide med nye. Lethed i brug. Ikke for tung. Max ca. 2000 kr, og det bliver jo så en brugt.

Kan man koble de to keyboards sammen så man f.eks. kan spille synth'ens lyde fra stage pianoet?

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 16-12-08 16:12

Det gav jo ikke så meget respons. Jeg har fundet ud af at man fint kan koble de to keyboards sammen med et Midi interface. Jeg holder mig nok til Korg, men spekulerer lidt i om jeg skal gå efter en Korg Z1 eller Trinity. De koster en del mere, men måske kan man gøre en god handel.

Annuller spørgsmålet
Fra : pedroso

Dato : 19-12-08 22:09

Ingen svar