/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nummerering af billeder
Fra : HJA
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 14-12-08 12:35

Hej!
Jeg har lige købt et NIKON D60 som jeg er godt tilfreds med.
Problem 1. Jeg har ikke nogen dansk brugsanvisning - er der nogen der ved hvordan jeg skaffer sådan en?
Problem 2. Hvergang jeg sletter billederne på kameraet; efter at have ført dem over på computeren; starter nummereringen af de nye filer fra nul. Det vil sige at hvis jeg lægger nye billeder ind i samme bibliotek igen får to billeder med samme filnavn og det går jo ikke. Hvordan får jeg dem til at tælle fortløbende?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 12:39

Du kan ikke få to filer med samme navn.

Brugsanvisning køber du hos Nikon

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 14-12-08 12:55

Jo der bliver flere filer med samme navn når kameraet efter hver sletning starter nummereringen med 0001.xxx
Spørgsmålet er så hvordan jeg får det til at tælle fortløbende selv om jeg sletter alle billeder i kameraet - således at hvis sidste billede var nummer 019.xxx så skulle første billede næste gang gerne have nummer 020.xxx osv

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-08 12:57

Ændring af nummerering forgår i opsætningen i menuen, hvor du vil kunne ændre Filnummerering til kontinuerlig - idet det må nu stå til autoreset. Det er muligt det hedder noget andet på Nikon, men prøv at gå opsætningsmenuen igennem.

Manualer kan købes på dansk som teil skriver medmindre du kan få den fra en anden - jeg er næsten 100% sikker på at du ikke kan downloade den.

Godkendelse af svar
Fra : HJA

Dato : 14-12-08 13:18

Tak for svaret bentjuul.
Tusind tak for hurtigt svar - det var lige det der skulle til; igennem hele menuen en gang til - "File no. sequence" stod til "off" og skulle bare sættes til "on" - så nu kører det.
Jeg må ned til fotohandleren og bestille dansk brugsanvisning.
Mvh HJA

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-08 13:24
Kommentar
Fra : aipe

Dato : 17-03-09 22:49

HJA - jeg har samme problem med mit Nikon D60. Men jeg kan ikke finde punktet i menuen, hvor jeg ændrer "File no. sequence". Kan du eller en anden hjælpe?