/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
E.N.Forsikring
Fra : Josph
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 14-12-08 11:04

Hej

Er det et troværdig selskab.
http://www.fair.dk/smcms/OM_FAIR/Presse/Pressemeddelelser/4653/Index.htm?ID=4653

Følgende forsikringsselskab http://www.enforsikring.dk/ har jeg et par spørgsmål til:

Hvordan kan jeg være sikker på at forsikringen kan betale hvis jeg skulle få et behov,
jeg tænker på at der er f.eks. pension selskaber der er lidt i problemer pga. finanskrisen.

Er dette forsikringsselskab kontrolleret af danske myndigheder ?, Hvordan kan jeg finde ud af det ?

Jeg er bekymret fordi jeg kan mindes noget med et forsikringsselskab der tegnet forsikringer på både, men de kunne ikke betale en krone til dem der fik behov.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-12-08 11:12

Alle forsikringsselskaber skal anmeldes til Finanstilsynet og godkendes før de går igang, og er derefter under tilsyn.

E.N. Forsikring forsikrer hverken biler, hus mv., men har et meget snævert produkt.

Fair har flere produkter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 11:39

Fair er IKKE fair.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 11:40

Citat
Hvordan kan jeg være sikker på at forsikringen kan betale hvis jeg skulle få et behov,

Det kan du aldrig være sikker på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 11:41

Citat
. pension selskaber der er lidt i problemer pga. finanskrisen

Og det er noget vrøvl

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-08 13:56

Finanstilsynet skal kun vurdere om der er orden i pengesagerne, tvister mellem kunder og forsikringsselskaber tager de sig ikke af.

Forsikringsselskaberne, især dem der spiller usikkert med kundernes penge på aktiemarkedet er vel også påvirket af krisen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-08 14:06

Hej .
En kort bemærkning herfra :HOLD DIG LAAAAAAAAANGT VÆK FRA FAIR

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-08 14:41

Betal et par hundrede mere om året og hold Dig til de gammelkendte.

Er der lidt tvivl om hvorvidt en forsikring kan dække en given ting er der ingen af der ryster op med pengene, men nogle af de useriøse selskaber cutter for hurtigt.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-12-08 18:43

Enig, med de andre, jeg har kun hørt om dårlige erfaringer med FAIR!

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 17-12-08 17:54

Hej

Det er ikke Fair forsikring jeg vil vide noget om men E.N. Forsikring

Er der nogen som kender det fra Sverige ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-12-08 22:12

Som jeg skrev i det første indlæg, så er det en specialforsikring E.N. har som supplerer dine dagpenge op, hvis du bliver arbejdsløs.

Godkendelse af svar
Fra : Josph

Dato : 22-12-08 05:48

Tak for svaret LuffeA.