/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
msn hacking
Fra : nemifan
Vist : 727 gange
80 point
Dato : 13-12-08 23:25

hej alle kandu brugere!
jeg har fået en masse sms'er fra vrede venner der siger at jeg på msn har sendt dem links til porno hjemmesider og alt muligt. jeg har skiftet password og oven i købet downloaded en ny msn, men det virker ikke. min søster siger at det måske er en computer der hacker ind på den.
er der andre der oplever det? og hvordan får jeg det løst?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-08 23:38

Jeg er 99,9% sikker på du har fået en virus, eller i hvert tilfælde en virus på din msn, du skal få
renset din pc

Fjern msn, rens pc'en og installer msn igen

Hvis du har problemer med selv at få maskinen renset, så få hjælp på www.malwaretjek.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-08 23:40

her skulle det direkte link være

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-08 23:43

Denne guide til at fjerne virus, har flere af mine msn venner brugt

Guide til hvordan du fjerner MSN Virus

En ny orm, der nemt kan nedlægge en computer, spreder sig via MSN. Ved inficering, sender ormen sig selv til alle kontakter på MSN, som et link til en ekstern hjemmeside. Derved ser beskeden ud som om den kommer fra en ven på Messenger og man der derved mere tilbøjelig til at klikke på et eventuelt link.

En MSN besked fra ormen kan se ud som følgende måder:
"LOL check http://www.uglyphotos.net/*********.PIF"
"LOL check http://peopleonline.pe.funpic.de/*****.PIF"

Hvis du har komme til at trykke på linket og åbnet filen den beder dig om at åbne op, ja så er du for at sige det rent ud på den. Men frygt ikke, jeg har fundet en hurtigt og nem løsning på problemet. Det nytter ikke noget at scanne computeren for virus og spyware for selv om det ser ud til at hjælpe, ja så virker det kun så længe du IKKE bruger MSN Messenger. Jeg fik selv denne virus fordi jeg ikke lige var helt vågen og har kæmpet med den siden i går, jeg fandt ud af at mit virus program blokerede for MSN Messenger.

Ved at undersøge det nærmer fandt jeg ud af at nogle filer i MSN Messenger var blevet ændret og gør sådan, at hver gang man åbner MSN op så lægger den virus ind på din computer. Det vi skal gøre er så at vi sletter MSN helt fra din computer. Her følger en Guide til hvordan du gør det.

Læs mere om virusen her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28319

VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DU SELVFØLGELIG IKKE MISTER DINE VENNER PÅ DIN MSN

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

GUIDEN:

Først skal du lukke MSN ned, det går du ved at højre klikke på MSN ikonet ved siden af uren og trykker på "Afslut"
Når du har gjort det. så skal du scanne din computer for virus. Har du ikke noget virus program kan du scanne den GRATIS HER (DU skal opgive de oplysninger du bliver bedt om for at kunne scanne computeren, men det er GRATIS)

Når din computer er scannet færdigt så scanner du computeren for Spyware.
Har du IKKE noget spyware program så kan du hente et gratis lige her: www.azkaban.dk/SUPERAntiSpyware.exe det program installere du og scanner derefter computeren for spyware.

Når du har gjort det såkan vi gå i gang med selve sletningen af MSN Messenger.

1. Tryk på "Start" vælg "indstillinger" og tryk så på "Kontrolpanel"
2. Tryk på "Tilføj eller Fjern Programmer"
3. Når listen over alle programmer er kommet frem så skal du gå helt ned i bunden af boksen.
4. Der nede skal du fjerne (afinstallere) MSN Messenger, da de fleste nok har Live Messenger 8.0, kan jeg sige at du skal slette både "Windows Live Messenger" og "Windows Live Sign-in Assistant" Hvis du er i tvivl om hvad der er MSN så kig efter ikonet

5. Når alt dette er slettet, så skal vi nu ind i programmer på din computer.
6. Luk alt som du blev bedt om at åbne op i guiden her ned.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-08 00:16

nemifan det ville være en god ide at tilmelde dig her, gratis at tilmelde og bruge forum

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå i kategorien hijackthis forum og læs vejledningen - læg derpå loggene ind i et spørgsmål du opretter i samme kategori - så bliver din maskine checket og renset

ps.... det er ikke nødvendigvis en virus du har fået men "nogen/noget" har hugget din adresse - og så skal du lave en ny - så kopier dine kontakter og gem dem

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 14-12-08 11:19

For at svaret ikke skal virke så besværligt som det ovenstående, så er jeg sikker på at Malwarebytes med stor sandsynlighed kan tage det spyware/virus der kører på din maskine

http://www.malwarebytes.org/

// C a i N e

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-08 12:31

Citat
For at svaret ikke skal virke så besværligt som det ovenstående, så er jeg sikker på at Malwarebytes med stor sandsynlighed kan tage det spyware/virus der kører på din maskine
... det vil jeg også - men for at sikre sig er det godt lige at få lagt en hijackthis log ind til kontrol da der kan være noget der gemmer sig godt og grundigt. - eller kommer der jo bare flere problemer !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-08 19:42

nemifan - hvis du ikke selv deltager nytter det ikke meget at forhøje point da ingen har en chance for at vide hvad du har prøvet eller ej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 21:42

Hvordan går det med din msn??