/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Facebook virus/ orm?
Fra : No1Here
Vist : 1335 gange
100 point
Dato : 13-12-08 19:42

Jeg er en af de uheldige, der på facebook har fået besøg af noget snavs.

Mine logs ligger i øjeblikket inde på malwarecheck, men jeg tror de holder weekend, og smider dem derfor også her, i håb om lidt hjælp.

Malwarebytes log

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31
Database version: 1497
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-12-13 (18-35-21).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 123789
Tid tilbagelagt: 35 minute(s), 18 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\sysftray2 (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\fmark2.dat (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.

Trend Micro log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:42:38, on 13-12-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Program Files\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Front Panel Manager\FPManager.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:9090
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local;<local>
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelAudioStudio] "C:\Program Files\Intel Audio Studio MCE\IASBOOT.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgrWired] C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZCfgSvc.exe] C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Program Files\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PPort11reminder] "C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ScanSoft\PaperPort\11\Config\Ereg\Ereg.ini
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Program Files\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Program Files\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {05CA9FB0-3E3E-4B36-BF41-0E3A5CAA8CD8} (Office Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=58813
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {1E3F1348-4370-4BBE-A67A-CC7ED824CA85} (Microsoft Genuine Advantage Self Support Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=82580
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1070277014765
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Intel Front Panel Manager Service (FPMANAGER) - Intel Corp. - C:\Program Files\Intel\Intel Front Panel Manager\FPManager.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\system32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\system32\S24EvMon.exe

--
End of file - 7015 bytes

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 13-12-08 19:46

Eksperterne på Malwarecheck holder ikke weekend, men de har forummet som fritids job, der kommer hjælp til dig, men du kan måske være stødt ind i deres julefrokost, så der går lidt tid

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 13-12-08 20:02

Jeg er ikke en tålmodig sjæl, og tror på at jo flere steder jeg smider mine logs, jo hurtigere får jeg svar på dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-08 22:14

I ventetiden, kan du også prøve her

http://www.spywarefri.dk/

Godkendelse af svar
Fra : No1Here

Dato : 13-12-08 22:21

Tak for svaret o.v.n.. Problemet blev løst af admin på malwarecheck forum. Enten er deres julefrokost først i næste weekend, eller også kedede admin sig så meget, at han tog tidligt hjem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-08 22:29

Citat
eller også kedede admin sig så meget, at han tog tidligt hjem
det tror jeg ikke på, men de kan jo ikke være der døgnet rundt, i løbet af kort tid plejer der at komme hjælp, det har der så også gjort i dit tilfælde tak for point, de var meget nemme tjent

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 14-12-08 00:03

Ja måske lidt nemt tjente point. Men du kan gøre dig fortjent til dem ved at fortælle mig om Secunia PSI er et godt program?

Jeg har lige installeret det, men er blevet usikker på om det kan betale sig. Ved du om man skal afstallere sine programmer, hver gang man installerer opdateringer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-08 00:25

Jeg synes PSI er et godt program og du bliver gjort opmærksom på hvis du skal afinstallere det gamle først undtaget Java, der vil jeg anbefale JavaRa når PSI siger din Java er for gammel og ikke bare lade PSI hente opdateringer, de gamle bliver ikke fjernet automatisk: http://www.majorgeeks.com/JavaRa_d5967.html

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 14-12-08 00:35

Tak for linket.