/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Secunia PSI
Fra : flejsen
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 13-12-08 16:56

Jeg forstår ikke Secunia som siger - alle programmer er opdaterede.
Nul usikre og nul forældede.
Men kigger jeg under opdateret er de fleste programmer markeret
med sikkerhedstrudsel kategori 3 eller 4.
På den ene side er alt i orden, på den anden er comp. truet af hackere.
Hvad skal man tro.
Jeg har lyst til at smide Secunia ud.
M.v.h.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 16:58

sådan er der vist mange der har det ;.)

egentlig er det vel heller ikke helt håbløst at sørge for opdateringer selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 17:00

http://secunia.com/vulnerability_scanning/

du kan nøjes med ovenstående - den er en god "vejviser"

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 13-12-08 17:03

Du har sandsynligvis sat PSI til at vise Kun let at opdatere programmer, hvis du fjerner markering ved den mulighed, så får du alle programmer vist og med et helt andet resultat.
Behold PSI ellers har du næsten ingen mulgihed for at finde ud af om dine programmer er forældede, alternativ kan du køre online scanner en gang om ugen: http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-08 17:03

Dav Miritdk, du er sgu hurtig på tasterne

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 13-12-08 17:44

Citat
Kun let at opdatere programmer

Du siger noget, jeg fjerner flueben og ser hvad der sker fremover.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 13-12-08 17:53

Nu er der vel ingen programmer der kan kaldes 100% sikre, og Secunia's trusselsvurderinger viser da også blot om der er grund til bekymring eller ej.

Jeg bruger Secunia som et udmærket værktøj til at advisere mig om trusselsniveauet, men konkret har jeg da 2 usikre programmer kørende, som jeg bør opdatere eller afinstallere. Problemet er dog at disse programmer er de senest frigivne. Det tager jeg som tegn på at Secunias vurderinger er lidt for krakilske, men jeg er faktisk glad for at få en aktuel oversigt over alle opdaterede programmer.

Under "Håndteret trussel" skal man nok ikke hæfte sig for meget ved farvemarkeringerne, idet det angivne trusselsniveau gælder for programmerne, hvis de ikke var opdateret - og der er ikke behov for at ofre dem megen opmærksomhed.

Jeg har nu ikke i sinde at smide Secunia PSI ud.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 13-12-08 18:54

Citat
Under "Håndteret trussel" skal man nok ikke hæfte sig for meget ved farvemarkeringerne, idet det angivne trusselsniveau gælder for programmerne, hvis de ikke var opdateret - og der er ikke behov for at ofre dem megen opmærksomhed.

Netop farvemarkeringerne overraskede mig, dem overser jeg så.

Godkendelse af svar
Fra : flejsen

Dato : 15-12-08 09:03

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 11:42

Selv tak, fik du svar på alle detaljer ?