/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Køb af god Hamb.ryg Hvidovre
Fra : bantam
Vist : 1173 gange
200 point
Dato : 13-12-08 16:36

Hej

Da det jo snart er nytårsaften, og vi "bare" skal være alene to og hygge og smovse, har vi fået lyst til en gammel klasiker, nemlig Hamburgerryg med grønlangkål og brunekartofler.

Så er der bare det hvor pokker får jeg en god Hamb.ryg der er ikke er pumpet og fyldt med vand og uden megen smag?

Har før altid købt hos vores gode Avedøreslagter, men han er desværre lukket for et par år siden, og siden da har vi til hverdag brugt den fra Kvickly (slagtermesterens), og den er da ok til hverdag, men luksushamburgerryg er den ikke.

Er der nogen der ved hvor man kan få en supergod Hambryg, der virkelig er kvalitet, enten her omkring Hvidovre, eller muligvis kender i en god netbutik, der kan nå at levere med posten inden nytår.

Håber nogle har et bud

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 13-12-08 16:50

Hej.
Spurgte lige min søster og svoger. De bor der.
De bruger Strandmarkevejens slagter.
Skulle hilse og sige de er meget glade for ham.

Strandmarksvej 23 .

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 13-12-08 16:54

Der findes kun en " slagter Bob " på strandmarksvej............
Hilsen mcloud og God Jul og Godt nytår

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-08 19:34

Er de egentlig oppumpet mere? Var det ikke noget med nitrit der blev forbudt?? Eller bruger de bare nogle andre salte idag? Ja undskyld jeg stiller spørgsmål i dit spørgsmål bantam!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-08 20:17

Det kan du da ikke få i Hvidovre,
men her i Sønderjylland er der mange muligheder...

Vor lokale slagter "eksporterer" iøvrigt til Gilleleje, m. fl.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-12-08 21:23

Citat
Da det jo snart er nytårsaften, og vi "bare" skal være alene to og hygge og smovse, har vi fået lyst til en gammel klasiker, nemlig Hamburgerryg med grønlangkål og brunekartofler.

Prøv og lave den som sønderjyskgrønlangkål, lav grønlanglålen som den skal, lav kartoffelmos af rigtige kartofler bland det sammen til sidst, og så kommer Hamburgerryg og brunekartofler.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-12-08 05:18

slagteren ved kultorvet
Frederiksborggade 4
1360 København K
tlf. 33 12 29 02
kun et S-tog i mellem

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 20-12-08 08:24

Slagter Ålbæk i Farre ( lille flække ikke ret langt fra Give her i det Jyske )
Han har også en forretning inde i staden, og han har KUN kvalitet, når det er bedst, hos ham køber vi da' af og til en hamburgryg, af den gode gamle slags, og ALLE hans varer er ikke pumpet med vand, Alt hvad han sælger er bare det rene GUF.
Han har så galt også været i TV2 med sine varer, hvor de blev vist frem, ikke sådan at forstå, at han stod og lavede mad.
Vi har handlet hos ham igennem en del år nu,og aldrig fået noget, der var noget skidt.
Jeg er da' lige ved at tro, at jeg har hans Tlf. nummer, jeg skal lige se efter...........

Her er det

Ålbæk Specialiteter Farre A/S
Anlægsvej 3 Farre
7323 Give

Tlf.75733100
Fax. 75733500

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 20-12-08 13:17

Hej piaskov

Takker for svaret, vi har lige været der i formiddags, og hans hamb.ryg ser virkelig lækker ud, så den glæder vi os til at prøve.

God jul og godt nytår.

bantam

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-08 13:23

Tak i lige måde.