/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
5-kroners SMSer
Fra : nyfigen
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 12-12-08 18:11

Jeg undrer mig over, at det almindelige er, at det koster lige netop 5 kroner at sende en SMS til diverse konkurrencer, lotterier mm.

Hvorfor lægger jeg ikke mærke til nogen hvor det koster fx. 8 kroner, 4 kroner eller 2 kroner?

Hilsen
nyfigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 18:25

Noget skal jo financiere præmierne

Og de skulle jo også gerne tjene "lidt" (meget)

Prisen er forskellig - de har blot valgt 5 kr. som det mest alm....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-08 18:42

Der er da en her til 8 kr. , hvis det er det, du ønsker at betale

http://www.smskonkurrenceportal.dk/index2.php?id=30&mainid=2

Citat
Hvorfor lægger jeg ikke mærke til nogen hvor det koster fx. 8 kroner, 4 kroner eller 2 kroner?

Det kan jeg da ikke svare dig på ... !!!!!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-08 20:52

Ja og hvis du sender til TV 3 og skal deltage i en konkurrence så koster det ca. 45kr for en sms.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-08 20:57

Lige en sidebemærkning

Jeg har kun en enkelt gang været med til at sms til en tv-afstemning, og hold da op hvor jeg fortrød

Jeg fik flere spam sms efterfølgende, og skulle så finde ud af at få det stoppet.

Tænk lige en lille smugle på at det kan ske, inden du sms'er til konkurrencer mm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 21:21

Et nyt nummer kan da fås gratis

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 12-12-08 22:04

De sms konkurrencer lugter lidt af privat indsamling, med egen vinding for øje.
Ved så ikke om det er ladesiggørligt.

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 12-12-08 22:28

Tak for svaret granner01.

Der er kommet mange gode svar, og jeg har åbenbart sovet godt og grundigt i timen siden jeg ikke har lagt mærke til de tilfælde hvor det kostede noget andet end 5 kr.

Gad vide hvor stort overskud der er på disse betalings-SMSer.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 22:39

Selv tak, og du er heldig for det var bare i går jeg fandt ud af at det kunne koste 45 kr at sende en sms.