/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvem kender denne film?
Fra : Jesper-84
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 12-12-08 15:46

Hej...

Jeg ville høre jer om der er nogle der kender denne film...Jeg kender handlingen men kender ikke navnet på filmen. Jeg ved at den blev sendt i fjernsynet for 6-9 måneder siden eller deromkring, men jeg kan ikke huske på hvilken kanal.

I begyndelsen af filmen ser man en mekaniker der ligger og svejser på en bil. Her ser vi det samme som han ser igennem svejsemasken. Svejselyset danner pludselig et mærkeligt skær og få en mærkelig form, det mærkelige som han ser er "gud".

Manden har åbenbart kontakt til gud, men om han virkelig har det eller om det bare er noget han tror finder man aldrig ud af. Han opsøger nogle mennesker som han mener at have fået besked på af gud. Disse mennesker har begået noget forkert og han hugger hovedet af dem med en økse på barbarisk vis, mens han endda viser det til sine to sønner på vel omtrent 10 år. Han fortæller dem om at det er gud der giver ham disse misioner. den ene tror på ham (den yngste), men den anden tror ikke på ham. Derfor spærer faderen ham inde i et fangehul som de har gravet og nægter at lukke ham ud før han har set gud.

Der sker lidt mere endnu, men hvis du har set filmen før bør du kunne genkende det nu. Hvis du ved hvad den hedder vil jeg meget gerne vide det da jeg gerne vil købe den på DVD. Det er en film som virkelig sætter nogle tanker i gang om bl.a. religion. Så vidt jeg husker foregår den i USA. Og den foregår vel i 60'erne tror jeg...

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 12-12-08 17:04

Og du er sikker på at du ikke har røget et eller andet sjovt?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 12-12-08 17:42
Kommentar
Fra : Myns

Dato : 12-12-08 20:42

Hej Jesper-84.

Du kan købe den på CDSkiven.dk for 72 dask. Jeg så den selv på TV3, tror jeg nok, for ca. 14 dage siden. Syntes osse det var en skide spændende film "undskyld sproget". Ha en ri8gtig god aften.

myns

Godkendelse af svar
Fra : Jesper-84

Dato : 12-12-08 22:51

Tak for svaret pallebhansen.