/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Afmelding af telefonbog
Fra : andreasf
Vist : 2780 gange
50 point
Dato : 12-12-08 13:06

For en måneds tid side var der en del debat om, at "reklamer nej tak" også skulle gælde telefonbøger. Det endte f.eks. Eniro dog med at afvise som værende en del af aftalen.

I en artikel i Politiken d. 21. november udtaler Eniro's direktør, at der står i telefonbogen, hvordan man kan afmelde at modtage telefonbogen. se nedenstående link:

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/jura/article601222.ece

Jeg har så været i kontakt med Eniro, der afviser at an afmelding kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Da jeg selv har smidt telefonbogen ud, så snart jeg modtog den, kan jeg ikke tjekke, hvad Eniro rent faktisk skriver i deres telefonbog, men jeg vil jo gerne se, hvad det er de har lovet!

Er der nogen der har Enrio's telefonbog, som kan finde den pågældende tekst og gengive den herinde?

mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-08 13:14

I min - Den røde Lokalbog fra 2008 - står der intet om hvordan man kan undgå at få bogen

Der står hvordan man kommer i bogen, og hvor de har oplysningerne fra, hvordan man får oplysningerne rettet og i den dur, men intet af det du nævner

Måske det kommer i den nye bog?

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 12-12-08 13:30

Er den røde lokalbog fra Eniro? Og laver de ikke flere forskellige?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 13:41

Jeg fatter så slet ikke hvorfor man overhovedet bruger resourcer på trykning af telefonbøger....

Nogle MÅ jo betale dem - det er dem der er de "dumme".....

I vores moderne tidsalder findes der praktisk talt ikke et eneste hjem uden komputer....

Hvad skal vi så med telefonbøgerne (ca. 5-10 om året vel)....

De fylder og hovedparten af dem ryger sikkert direkte i fyret eller går til genbrug....

Her ejer vi IKKE en eneste telefonbog (hverken privat eller i firmaet) og har ikke gjort de sidste 2-3 år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-08 13:41

Citat
Er den røde lokalbog fra Eniro
JA

Ude i siden (langs ryggen) står www.eniro.dk og deres logo nede i højre hjørne af bogen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-08 13:44

Citat
I vores moderne tidsalder findes der praktisk talt ikke et eneste hjem uden komputer

Jooo du finder ikke mange pc'ere hos dem over 70+ (endnu), så jeg tror ikke tiden er helt til at afskaffe dem endnu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 13:50

Citat
over 70+ (endnu)

De kan sikkert heller ikke læse dem alligevel....

Men man kunne jo så nøjes med at distribuere dem dem til "plejehjem"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 14:04

Jeg har lige fået den gule fagbog, de smed en seddel ind om, at hvis man ville have den så skulle man ringe og så blev den leveret gratis. Og jeg vil gerne have fagbogen, gider ikke være tvunget til at tænde min PC bare for at finde et telefonnummer. Og min PC står ikke tændt hele dagen, sinpelthen for at spare strøm.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-12-08 14:17

Telefonbøger burde monopoliseres, underlægges prisrestriktioner(annoncer) og sendes i licitation. Det er for de fleste stadig fint nok at have én lokalbog, én navnebog og én fagbog. Problemet er alle "piratkopierne" der bare er ude på, at plukke de hahndlende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-08 14:36

Citat
Den nye 'Nej tak'-ordning træder i kraft 30. april næste år

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/jura/article601983.ece

I de sidste 2 - 3 år har jeg ikke modtaget de "store" telefonbøger :)

Eniro udgiver Mostrups Vejviser og Den Røde Lokalbog

http://www.eniro.dk/omeniro/

På et tidspunkt fik jeg også de "store" bøger fra Eniro, men det er da ophørt

Jeg har intet imod, at modtage den lokale telefonbog ....

I den røde lokalbog fra Eniro står der intet om, hvordan man kan blive fri for den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 16:09

Den hvide navnebog udkommer ikke mere, det fik jeg at vide da jeg ringede efter den gule fagbog. Jeg vil gerne have fagbogen og den lokale grønne fra Mostrup. Ud over den vil jeg gerne have den der omhandler nabokomunerne, den er blå. Men den lille røde bliver smidt ud, jeg har aldrig brugt den.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-12-08 17:07

Jeg syntes reklamer nej tak i det mindste burde gælde for reklamer. Min post danmark accepterer ikke det nej tak som de selv er med til at give... jeg har et reklamer nej tak på døren men det afholder ikke post danmark i at smide reklmaer ind i af døred som de for betalt ekstra for.

jeg får reklamer om religion og loppemarked og B&W og jeg ved ikke hvad.
Jeg har også fået en med aviser nej tak. men den var der en der var så venlig at fjerne fra min dør.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-08 18:31

Citat
I min - Den røde Lokalbog fra 2008 - står der intet om hvordan man kan undgå at få bogen

Der står hvordan man kommer i bogen, og hvor de har oplysningerne fra, hvordan man får oplysningerne rettet og i den dur, men intet af det du nævner

Jeg har idag, modtaget den nye tlf. bog, der står præcist det samme som i 2008 bogen,

Altså intet om at man kan framelde den

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 15-12-08 10:18

OK, i den røde lokalbog står der altså ingenting.

Er der nogen der kan tjekke, om Eniro skriver noget om afmelding i Mostrup Vejviseren?

mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-08 20:10

Citat
Er der nogen der kan tjekke, om Eniro skriver noget om afmelding i Mostrup Vejviseren

Ikke en lyd står der, men der står følgende:

Vejviseren omdeles gratis til alle husstande, butikker, kontorer (osv).... har du brug for flere eksemplarer, kan de købes hos din lokale boghandler eller på www.eniroshop.dk:-(