/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rippe CD-hviket format
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 799 gange
50 point
Dato : 12-12-08 10:51

Jeg har en del CD'er jeg gerne vil rippe. Men hvilket format er bedst? Egentlig havde jeg tænkt mig at benytte Windows Mediaplayer og rippe til MP3. Men hvad med WMA og med det mindste tab af kvalitet? Jeg ved, at det så fylder mere. Og hvordan når det skal afspilles? Jeg er interesseret i at afspille udvalgte numre, som hvis man havde en MP3-afspiller. Kan man få et ikke alt for stort anlæg, der kan afspille filerne evt. via et almindeligt USB-stik?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-12-08 10:56

Windows Mediaplayer ripper til wma...

Læs lidt her:

http://www.eksperten.dk/spm/832573

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 14:17

Jeg har taget 14 af mine bedste CD'er og lavet dem om til MP3 filer. Så har jeg blandet dem og derefter brændt dem på en CD. Den spiller i 17 timer med al min yndlingsmusik. Og den kan spille i begge mine musikmaskiner (er købt til at spille MP3), min DVD og på min PC. Og jeg kan fortælle dig at den snart er slidt op.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-12-08 14:41

Hvad med WAV lossless? Det skulle være den bedste kvalitet? Men hvad kan den spilles på?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 16:30

Du skal have en maskine der kan pakke WAW filen ud mens den afspiller den, så du må spørge hos en forhandler hvilken MP3 maskine der kan det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-08 17:33

Wav formatet er den rå lyd fil, den fylder rigtigt meget, ca 10 større end en normal mp3.

PC'en kan afspille wav, så konverter til mp3 eller wma, så er der større chance
for at finde noget der kan afspille disse formater.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 17:59

Alle de CD'er jeg har lavet om til MP3 lyder godt, selv om jeg spiller højt på mit sorround anlæg.

Accepteret svar
Fra : coincident

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-08 00:53

gå i indstillinger i din windows mediaplayer og indstil den til at kopiere til Mp3 og så er det blot at sætte discen i din pc

Mp3 fylder mindst på din pc... og kvaliteten kan også indstilles

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-12-08 08:45

Tak for svaret coincident.