/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
BullGuard og internet
Fra : ebg_888
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 11-12-08 23:36

Min Bullguard vil i de sidste 2 dage ikke acceptere Internet Explorer, men anbefaler mig ikke at gå videre.
Hvordan skal jeg forholde mig til det, hvis det fortsætter?
Så vidt jeg husker, mener BG, at nogen udgiver sig for at være Internet Explorer, uden at være det.
Jeg har prøvet at scanne computeren, men det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-08 01:13

Du skal ind i firewallen indstillinger og sætte Internet Explorer til Tillad, den er sikkert blokeret nu, hvis ikke det er der problemet er, så forklar mere om hvad du mener

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-08 01:34

Du kommer ind i firewallens indstilliger ved at dobbelt klikke på ikonene nede ved uret, klik på den gule Firewall knap i venstre menu, hvis din firewall er sat som Begynder, så klikker du på fanen Regler, går ned og finder Internet Explorer, hvis den er blokeret under Politik så skal du ændre det ved at klikke til højre for ordet Bloker, der er tre muligheder Tillad - Bloker - Spørg du sætter den til Tillad så burde du kunne komme på nettet igen med Internet Explorer

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 12-12-08 14:12

Jeg tror, at BG mener, at "nogen" udgiver sig for at være Internet Explorer, altså en snydemåde at få adgang til min computer på?
Jeg er gået ind og har sat tillad ved Internet Explorer, som du anbefaler, det kan godt lade sig gøre, men BG giver ikke en grøn tillad, som normalt, men en rød tillad. Det er da mærkeligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 14:12

Det kan være at din licens er udløbet og så skal aktiveres igen. Da jeg havde Bullguard skulle licensen aktiveres en gang om året. Hvis jeg var for sent ude med aktiveringen så skete der det der er sket for dig.
Så ind og aktivere den igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-08 14:18

Ja det lyder mystisk, er du sikker på at der ikke er noget virus halløj på din computer ? At det måske passer at det ikke er Internet Explorer ?
Måske en mulighed for at ændre noget mere og selv oprette regler, sæt firewall til Avanceret i stedet for Begynder og husk at aktiver den avancerede indstilling

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-08 14:29

Hvis du har fået de seneste opdateringer fra MS, så er IE ændret, så derfor brokker BG sig.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 12-12-08 14:37

Nej, granner01, min licens udløber først august 2009.

Nu er "tillad" blevet grøn, o.v.n., så måske drejer det hele sig om, at der er kommet en Internet Explorer 7 ?
Jeg har alligevel fulgt dit råd og stillet firewall på avanceret, sevom jeg nu synes, at begynder passer langt bedre på mig.
Når jeg lader BG scanne Internet Explorer, svarer de, at de ikke finder noget unormalt, så jeg tager chancen, og håber, at det ikke er en snydervirus.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-08 14:40

Hvis du har fået de seneste opdateringer fra MS, så er IE ændret, så derfor brokker BG sig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-08 15:08

Ja hvis det først er nu at du har fået Internet Explorer 7, så er det som Klaudi skriver. browseren er ændret og kræver en ny tilladelse

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 13-12-08 17:37

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-08 19:31

Selv tak, fandt du løsningen ?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-12-08 16:14

Jeg gik jo ind og rettede til "tillad", som du anbefalede, og nu kører alt som før.