/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Fejl på min hjemmeside - siden "går ud a~
Fra : Atrejua_m
Vist : 422 gange
20 point
Dato : 24-03-03 10:27

Jeg er i fuld gang med at lave en hjemmeside, og er stødt ind i et problem jeg ikke kan gennemskue: Når jeg først går ind på min startside ser den ud som den skal - går jeg så ind på nogle af de andre sider på hjemmesiden, og tilbage igen til startsiden, så er startsiden ligepludselig udvidet /udstræk sig på langs, så man nu skal scrolle for at se al teksen. Denne fejl er først kommet efter jeg har sat teksten ind i en tabel og yderligere tilføjet et billed.
Hvad kan fejen skyldes??

På forhånd mange tak.
Hilsen Maria.

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 30 point
Dato : 24-03-03 10:40

Hej.

Det er ikke meget at vurdere ud fra.

Men ofte ser man nogle typiske fejl, når folk anvender tabeller i forbindelse med design af en hjemmeside.

Mange anvender indlejrede tabeller til at styre layoutet. Indlejrede tabeller er tabeller i tabeller.

Der sker tit det, at man enten IKKE angiver nogle mål på tabellerne (og cellerne), eller også roder man rundt mellem procentvise angivelser og angivelse ved hjælp af "punkter/pixels".

Når der så yderligere er et billede i et af tabellens celle, skal man selvfølgelig også huske at angive str. på billedet - i punkter/pixels.

Jeg vil råde til:
Angiv altid størelsen på tabellen, og de enkelte celler.
Har du flere kolonner og gerne vil have tabellen til at "strække" sig ud så siden fyldes, så angiv str. på alle kolonner, på nær den kolonne du vil have til at kunne strække sig/krympe sammen, og sæt tabellens samlede bredde som en procent.
Placer altid grafik hcor du angiver målene i px (pixels) - og sørg for grafikken ALTID vil kunne være i den celle ( kolonne ) du placere den i - ELLERS VIL KOLONNEN BLIVE UDVIDET så billedet kan vises...

Håber det kan hjælpe lidt. Ellers vil jeg opfordre dig til at sende mig din hjemmeside som ZIP-pakket incl. grafik med mere... Så skal jeg se om jeg kan hjælpe. Send den til: web-help@e-posten.dk

mvh.
BenKvist

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-03-03 10:54

Kunne du måske lægge en adresse så vi kan se på den?

Kommentar
Fra : Atrejua_m

Dato : 24-03-03 12:34

Hej
Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg har dog ikke løst problemmet endnu. Min hjemmesideadresse er www.hjem.wanadoo.dk/~wan48086/m-schwartz/

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 24-03-03 14:03

Hej Maria.

Jeg har fået din mail... du får et svar om meget kort tid... 5 - 10 minutter fra nu

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-03 16:33

Flot, overskuelig og læsevenlig side.
Umiddelbart opfører siden sig normalt.
Set med IE5 800x600 17" skærm
Et lille minus "havet" er lidt længe om at komme frem.
Emesen.

Kommentar
Fra : Atrejua_m

Dato : 25-03-03 08:30

Hej,
Jeg har nu fået løst mit problem takke være den gode hjælp. Jeg går ud fra at du - BenKvist - automatisk får dine points (jeg er ikke helt med på hvordan de der points fungere), ellers må du lige sige til hvis der er noget jeg skal gøre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-03 08:44

Atrejua_m!
Ud til højre for benkvist's komentar står der acepter - tryk på den
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Atrejua_m

Dato : 25-03-03 19:02

Kommentar
Fra : Taz_drengen

Dato : 25-03-03 20:03

Nå det var opklaret.... Fulgte lige lidt med! *HÆHÆ*

Nå vi ZeZ nok!

} -Taz_drengen- }