/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
RKI
Fra : Bonderøven
Vist : 5571 gange
20 point
Dato : 11-12-08 17:25

Hej.

Jeg har idag fået et brev fra RKI/EXPERIAN.

For at gøre historien kort. Min kæreste har optaget lån ved L'EASY og kan ikke/vil ikke betale tilbage.
Da min kæreste søgte lånet, skulle en med ansøger skrives med. Men underskrift var ikke nødvendigt. For det ville jeg ikke være med til.

JEG HAR ALDRIG SKREVET UNDER PÅ DET. OG MIN KÆRESTE FORFALSKEDE IKKE MIN UNDERSKRIFT. DA JEG SÅ BREVET BLEV SENDT RETUR SAMME DAG.

Men nu har jeg så fået brev om at jeg er blevet registreret i RKI/EXPERIAN!

Må L'EASY gerne registrere mig når jeg IKKE HAR skrevet under på noget som helst?????????

VH Bonderøven.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-12-08 17:31

Bor i sammen??

Kommentar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 17:31

ja det gør vi.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-12-08 17:32

Har kæresten skrevt dit navn på ansøgningen?

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-12-08 17:34

Vil ikke mene du hæfter når du ikke har skrevet under på noget..

Men er ikke sikker..

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-12-08 17:43

Du hæfter ikke for gælden, hvis du ikke har skrevet under.

Kontakt L'easy og Experian, det må være en misforståelse.

Kommentar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 17:47

Ja min navn, adresse og cpr-nr står på den.

Men har ALDRIG sat min underskrift på noget af det.

Ringede og skabte mig til L'EASY men de sagde de ikke bare kunne slette mig derfra. Men ville undersøge sagen imorgen.

De sagde til mig det KUN var til deres eget INTERN brug.

Er totalt tosset over det, trods jeg har ringet til dem en gang før for at få mig slettet fra kontrakten. Men de sagde dengang det ingen betydning havde på det, ej heller hvis min kæreste valgte ikke at betale det lånte beløb tilbage.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 18:04

Citat
Men nu har jeg så fået brev om at jeg er blevet registreret i RKI/EXPERIAN!

VRØVL...

Sådan foregår det slet ikke - .....

Skulle de endelig have sat dig i RKI er du blevet advaret 100 gange inden.....

Derudover må du have været i fogedretten....

Kommentar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 18:06

JAmmen REFI når jeg skriver som jeg gør er det squ rigtigt. Jeg ved squ da hvad der står i det brev. Længer er den squ ikke.

Kommentar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 18:08

Citat
VRØVL...

Sådan foregår det slet ikke - .....

Skulle de endelig have sat dig i RKI er du blevet advaret 100 gange inden.....

Derudover må du have været i fogedretten....

Og nu er det sådan kæresten har været i fogeretten for det. Og indgået fribilligt forlig, men hold det ikke. Og nu er kæresten så erklæret insoldvent......

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-12-08 18:08

RKI sendder et brev til folk at de bliver optaget og hvem der har anmodet om det.
Man behøver ikke være i fogedretten først.
RKI har 2 registre et åbent og et lukket.
Dem der har et abn. kan se i det lukkede register.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 18:12

SÅFREMT DU ikke har skrevet under på et eller andet vil RKI ALDRIG godtage en sådan registrering...

Så det passer simpelthen ikke - eller også udelader du noget....

Har kæresten været i fogedret ville du også have været indkaldt....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-12-08 18:22

Akja,L'EASY og de andre bondefanger firmaer..... ufattelig folk stadig hopper på den.
Jeg er også fattig,men ku`ikke drømme om at lave "forretninger",med sådanne selskaber.
Køb kontant,eller få en rimelig banklån.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 18:29

Refi nu skriver jeg som der står i mit brev!!!

Meddellelse om registrering i RKI.

Vi har den 09/12-2008 registreret dig efter indbeterning fra:
L'EASY A/S
adresse osv.

Kreditortlfnr:
Referancenr:

Du bliver slettet i vores register når du har betalt hvad du skylder. Ellers vil du stå registreret i op til 5år. Vi sender IKKE automatisk en meddelelse om sletning, men du er velkommen til at kontakte os.

Vi kan desværre ikke svare på hvor meget du skylder. Er du i tvivl beder vi dig kontakte L'EASY A/S

På nuværende tidspunkt kan vores kunder ikke se denne registrering. Den vil dog unden yderligere varsel kunne videregives senere, hvis betingelserne i Persondatalovens §23, stk 3 bliver opfyldt. Registreringen vil så kunne blive videregivet til vores kunder, der er et bredt udsnit af det danske erhvervsliv, lige fra den lokale forretningsmand til hele den finansielle sektor.

Registreringen indeholder følgende oplysninger om dig:

Navn:
Adresse:
Postnummer/by:

Fødselsdato:
Tlfnr:
Registreret den:
Beløb på indberetningstidspunktet:
Fundament: INTET. (hvad det så en betyder)

De registrerede oplysninger kan, sammen med eventuelle andre registreringer, indgå som paramentre i en bredere kreditvurdering. Oplysningerne i RKI-registreret bliver anvendt af Experian A/S, som er en sammenslutning af RKI Kredit Information A/S og KOB A/S

Har du spørgsmål til dette brev, eller ønsker du at klage over registreringen, beder vi dig kontakte RKI Forbrugerservice eller L'EASY A/S.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 18:41

Citat
På nuværende tidspunkt kan vores kunder ikke se denne registrering

Netop....

Og når du fortæller dem at det IKKE er rigtigt bliver den slettet....

De må IKKE registrere dig UDEN du som minimum har skrevet under på et eller andet - eller er dømt .... Og ikke blot fordi dit pnr. har stået på et eller andet stykke papir....

Det er LEASY der er på røven i denne sag hvis IKKE de har din underskrift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 18:43

Citat
§ 23
Paragraf fra Persondataloven

LOV nr 429 af 31/5/2000

Kapitel 6: Kreditoplysningsbureauer

Oplysninger om økonomisk soliditet og kreditværdighed må kun meddeles skriftligt, jf. dog § 22, stk. 1-3. Bureauet kan dog til abonnenter meddele summariske oplysninger mundtligt eller på lignende måde, såfremt spørgerens navn og adresse noteres og opbevares i mindst 6 måneder.

Stk. 2. Kreditoplysningsbureauers publikationer må kun indeholde oplysninger i summarisk form og kun udsendes til personer eller virksomheder, der abonnerer på meddelelser fra bureauet. Publikationerne må ikke indeholde oplysninger om de registreredes personnummer.

Stk. 3. Summariske oplysninger om skyldforhold må kun videregives, hvis oplysningerne hidrører fra Statstidende, er indberettet af en offentlig myndighed efter reglerne i kapitel 5, eller hvis oplysningerne vedrører skyldforhold til samme kreditor på mere end 1.000 kr. og kreditor enten har erhvervet den registreredes skriftlige erkendelse af en forfalden gæld, eller hvis der er foretaget retslige skridt mod den pågældende. Oplysninger om endeligt godkendt gældssanering må dog ikke videregives. De i 1. og 2. pkt. nævnte regler gælder tillige for videregivelse af summariske oplysninger om skyldforhold i forbindelse med udarbejdelse af bredere kreditbedømmelser.

Stk. 4. Videregivelse af summariske oplysninger om enkeltpersoners skyldforhold må kun ske på en sådan måde, at oplysningerne ikke kan danne grundlag for vurderingen af økonomisk soliditet og kreditværdighed for andre end de pågældende enkeltpersoner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 18:45

Læg ISÆR mærke til :

Citat
og kreditor enten har erhvervet den registreredes skriftlige erkendelse af en forfalden gæld, eller hvis der er foretaget retslige skridt mod den pågældende

Kommentar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 18:47

Det sidste du skriver i citat.

Vil det sige, hvis vi går fra hinanden så hæfter jeg IKKE for det kæresten har optaget af lån???

Citat
De må IKKE registrere dig UDEN du som minimum har skrevet under på et eller andet - eller er dømt

Men det er så det de har gjort. For de har IKKE min underskrift på noget som helst. For jeg kunne aldrig drømme om at lave sådan noget lort i mit liv.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-08 18:50

Så glem du bare den sag....

Der er slet ikke nogen sag

Godkendelse af svar
Fra : Bonderøven

Dato : 11-12-08 18:52

Tak for svaret refi.

Ok tak for hjælpen. Håber jeg får samme svar imorgen når de ringer til mig. For er gal i skalden over det. Men håber de har lavet lorten for min underskift har de ikke.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-12-08 19:09

Jeg tror godt du kan tage det helt roligt

Men det er lidt ærgerligt, at du har lukket spørgsmålet, jeg vil gerne høre hvad der sker.

Kommentar
Fra : Olle-Fiske

Dato : 25-01-09 14:06

Rettigheder.

Der er mange folk der bliver indberettet til RKI. jeg blev selv indberettet i RKI. det var af
Realkredit Danmark. Grunden til dette var. et salg af hus gennem advokater, desværre kom
gælden ikke med til køber. Mens sagen kørte ved retten, og køber ikke betalte termin, blev jeg
indberettet i RKI. dette er ulovligt, hvis der kører en tvist i en sag, Må man ikke sætte folk i RKI.
Det tog mig , et godt stykke tid inden jeg kom ud af RKI. Efter 10 års retssag over advokaten, fik
jeg medhold i retten. Fortæl lige diverse advokater og firmaer gerne dette