/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Problemer med opvaskemaskine
Fra : mploug
Vist : 2615 gange
110 point
Dato : 11-12-08 15:46

Hej

Vi har en Electrolux ESF 6521 opvaskemaskine.
Vi har ikke selv købt den i sin tid, og vi ved derfor
ikke, om der fortsat er garanti på.

Vi oplever ofte, at Neophos Powerball tab'en, der
lægges i det lille rum i lågen ikke er blevet helt opløst.
Af og til er lågen til det lille rum ikke en gang blevet åbnet
undervejs.

Vi tror, at det bl.a. er derfor, at bestik og andet køkkenudstyr
ikke altid bliver vasket ordentligt, og vi derfor ofte må vaske
det om igen.

Vi ved ikke, om der kan være andre problemer med maskinen.

Spørgsmålene er, om vi selv kan gøre noget for at løse problemerne,
eller om vi skal have en fagmand M/K ud at kigge på den.

Kan det i så fald betale sig, eller kan det bedre betale sig at købe
en ny maskine og i så fald hvilken?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-08 15:56

Maskinen er ikke så gammel, kan fås endnu, så (hvis den står i en bolig i har købt/lejet fornylig, og I kan få fat i den gamle ejer) det er værd at prøve at finde ud af om det kan laves på garantien.

DErudover er der en sikkerhedsadvarsel på maskinen

http://www.electrolux.dk/Files/denmark_danish/Annonce_200_opvask_DK.pdf

Så i kan måske få nogen ud at kigge på den fra Electrolux på den baggrund

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 16:33

Hvis ikke klappen kan åbne ordentligt til vasketabsen er det jo det der er galt i at den laver et ordentligt stykke arbejde Det er jo noget den skal mekanisk ved at der bliver trykket på lågeudløseren Det koster jo nok ikke en ny maskine hvis den ellers er ok

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 16:35

at den ikke sku der stå

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-12-08 18:02

http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/ELECTROLUX/ESF6521-_L

Her kan i læse manualen hvis i ikke har denne -der står det meste.

Accepteret svar
Fra : casper0606

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-08 19:50

i kan lgge tabletten i bestikbakken det gør overhovedet ingen forskel, også skal tabletten nok blive opløst

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 11-12-08 21:56

Til casper0606

Ok ja, vi kan måske prøve det med at lægge tabletten
i bestikbakken, men risikerer vi så ikke, at der samler
sig en masse sæberester der?

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 12-12-08 08:16

jeg kan kun sige 1 ting.... prøv det.....prøv det.... for det er virkeligt godt......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-12-08 09:36

Du kan sikkert sagtens prøve det, det kan ikke skade, højst give en dårlig opvask.

Tabletten ligger i et rum, der først åbnes efter den indledende afskylning, og det er vel -medmindre alle fabrikanter af opvaskemaskiner har lavet en sammensværgelse for at gøre dem unødigt komplicerede og dyre- for at undgå at en del af vaskemidlet bliver opløst i og hældt ud med det kolde skyllevand uden at opløse snavs og fedt.

Men derfor kan du da prøve alligevel, det kan jo være der er så rigeligt med vaskemiddel i tabletten, at det rækker alligevel

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 12-12-08 17:10

en opvaskemaskine forskyller vist ikke.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 13-12-08 14:20

Hej

Jeg har lige prøvet det med at lægge tabletten i
bestikbakken, og der umiddelbart fint ud.

Derudover skal vi nok blive bedre til at skylle
tingene af / sætte dem i blød, inden de sættes
i maskinen.

Jeg ved ikke, om vi skal have en fagmand ud at
kigge på det med lågen til tabletten.

Jeg finder lige ud af, hvem der skal have points.

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 13-12-08 14:22

> "og der umiddelbart fint ud."

"og det ser umiddelbart fint ud."

...skulle der står

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 13-12-08 14:23

"skulle der stå" øv, hvor jeg fjumrer.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 20-12-08 11:22

Hej

Jeg har nu fået bekræftet, at vores opvaskemaskine er
blevet besigtiget jf. ovenstående sikkerhedsadvarsel:
http://www.electrolux.dk/Files/denmark_danish/Annonce_200_opvask_DK.pdf

Det med i stedet at lægge tabletten i bestikkurven ser ud
til at fungere fint. Hvis vi så også bare husker at skylle tingene af,
inden de sættes i maskinen

God weekend.

Mvh. Martin

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 20-12-08 11:23

Tak for svaret casper0606.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 20-12-08 11:24

Mange tak for jeres hjælp.

Mvh. Martin