/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Nyt hjem.
Fra : bb1
Vist : 847 gange
50 point
Dato : 11-12-08 11:23

Hvem ka`hjælpe !

Dyrhospitalet i Holstebro har fået en 8. mdr. Kleiner Münsterländer ind til aflivning fordi dens ejer har fået konstateret alergi i familien.
Det kan hunden jo ikke gøre for - så hjælp den med at finde en ny familie!!!!

Det haster........

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-08 14:02

Altså....... DET er familiens valg! Hvis de havde ønsket det anderledes, så havde de indleveret hunden på et internat.

Jeg tror ikke det er lovligt, at dyrlægen videreformidler en hund, som han har modtaget til aflivning..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 14:16

Selvfølgelig er det lovligt og helt ærligt man afliver ikke en hund af den grund!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-12-08 15:32

Hej Birgitta

Du har ret dyrlægen må ikke vidersælge en hund der er afleveret til aflivning.
En dyrlæge plejer og henvise til et internat hvis vidersalg skal formidles.

SHV

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 11-12-08 17:38

Hvis dyrlægen ikke har lavet en aftale med ejeren og at den skal vidreformidles. Hvis ejeren regner med og måst også har betalt for en aflivning, står dyrlægen til disciplinærsag med udelukkelse fra DKK i 10 år og det gælder også kone / samlever og hjemmeboende børn. En lignende sag har været i Slagelse.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 19:27

ej Birgitta

Du har ret dyrlægen må ikke vidersælge en hund der er afleveret til aflivning.
En dyrlæge plejer og henvise til et internat hvis vidersalg skal formidles.

SHV

Hvis dyrlægen ikke har lavet en aftale med ejeren

Hvorfor stiller I spørgsmål om noget i ikke kender til?

Accepteret svar
Fra : nanahund

Modtaget 25 point
Dato : 12-12-08 00:31

Hvad med at få denne hund ind på http://hunde.dyregalleri.dk/ eller
http://www.dyrenettet.dk/ så har den muglighed for ny familie.

hilsen Karen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-12-08 00:41

Hej Karen og alle andre.

Hunden har i dag fået et nyt og godt hjem, hos en landmandsfamilie i Aulum. Manden er jæger, så den kommer også med på jagt. De har to mindre børn, som også straks tog den til sig og omvendt.
Hunden nød det.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 12-12-08 00:42

Tak for svaret nanahund.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 12-12-08 00:47

Også tak her fra, og det glæder mig der var nogle ny til at tage over så den får det godt.

Hilsen Karen.