/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Nyt hjem.
Fra : bb1
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 11-12-08 11:20

Findes der en jæger eller familie på landet, som kan hjælpe!!!

Dyrehospitalet i Holstebro har fået en 8 mdr. kl. Münsterländer ind til aflivning. Fordi ejeren har fået konstateret alergi i familien.

Det haster......

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-12-08 13:04

Hej Knudsen

Er den af god afstamning?
Følger der stambog med, i så fald hvilken?
Er det en han eller tæve?
Har den nogen form for fordressur?

SHV

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-08 14:03

Altså....... DET er familiens valg! Hvis de havde ønsket det anderledes, så havde de indleveret hunden på et internat.

Jeg tror ikke det er lovligt, at dyrlægen videreformidler en hund, som han har modtaget til aflivning..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 14:14

Birgitta.
Det er fuldt lovligt.

Til sanhedsvidnet: Det ved jeg ikke. Den er optaget i Dansk hunderegister.Tæve. Noget vel.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-08 14:16

Hvorfor bliver hunden så ikke formidlet via et internat?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 14:21

Det må du spørge dem der ejer hunden om. Måske der ikke findes noget i nærheden.

Desuden hvis ejeren VILLE have hunden aflivet, så havde han/hun jo forlangt at det blev gjort imedens han/hun overværede det. Sådan har jeg selv altid gjort!
Man siger vel selv det sidste farvel?
- Men nu er det altrså slet ikke det sagen drejer sig om, det drejer sig om, at finde et nyt hjem til hunden hurtigst muligt og ikke spor andet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-08 14:34

NEJ!!! Der er masser af mennesker, der er SÅ traumatiserede af at måtte aflive deres hund så de slet ikke orker at overvære henrettelsen.

Og det kan da godt være, at ejerne synes det er i orden at hunden får en ny familie..... Men det undrer mig bare, at de så ikke afleverer den til et internat.

Der er altså også mennesker -mig selv inklusiv- der IKKE ønsker at deres hund skal gå i arv. Så bliver den aflivet.

Uanset hvad, så håber jeg ikke at der er nogen der overtager hunden uden at have kontaktet den tidligere ejer først.
---Det kan ikke være bar sjov hvis familien med diverse børn render ind i deres "aflivede" hund på gaden...

---Det kan jo osse sagtens være en hund, der ikke har levet op til dens ejers krav mht. jagt. Jægere er nogen gange MEGET hurtige til at få aflivet deres hund hvis den ikke duer... Måske vil de nødig se en anden jæger få fingre i hunden med et bedre resultat...

Uanset hvad, så er det ejerens ret at lade hunden aflive.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 15:20

Birgitte.
Jeg har undersøgt sagen og det er med ejerens tilladelse, at man søger et nyt hjem til hunden.

Desuden så er der allerrede til min mailbox indkommet flere forespørgsler. Så lad os stoppe her.

Jeg ønskede at medvirke til at formidle et nyt hjem til en hund, som ellers ville blive aflivet ikke at starte en debat!

Endelig: Som jæger/hundeejer må jeg tage stærkt afstand fra din generalisering. Jeg har ALDTID selv taget den sidste afsked med mine bedste venner og det vil jeg altid gøre.

Jeg har ALTID foræret en hvalp væk, som af en eller anden grund ikke levede op til mine krav, at den så ikke er blevet brugt til prøver og udstillinger er for mig lige gyldigt. Den har fået et godt liv f.eks. som "Gårdhund" der kom lidt på jagt istedet for alternativet aflivning.

Gå ind på min hjemmeside www.bb-jagt.dk se under jagthunden læs og forstå.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-12-08 15:44

Hej Birgitta

Du har ret der må ikke formidles en hund videre hvis ejeren har sagt den skulle aflives.
Man kan heller ikke vidersælge en hund der bliver samlet op og afleveres på et dyrehospital. Når hospitalet ikke har kunnet finde ejeren inden for en given tidsfrist bliver hunden aflivet.

Citat
---Det kan ikke være bar sjov hvis familien med diverse børn render ind i deres "aflivede" hund på gaden...

Jeg giver dig ret Birgitta

Citat
Til sanhedsvidnet: Det ved jeg ikke. Den er optaget i Dansk hunderegister.Tæve. Noget vel.

Du som giver udtryk for du er hundemand og der så viderformidler en hund burde da være interesseret i dens linier og stambogsstatus, det er lidt bob bob bob Knudsen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 19:35

Tråden handler om at finde et nyt hjem til en hund ikke og en HR. Knudsen hvem det så er?

Det må de tre Herre, der til stadighed forplumre en hver debat her inde da kunne forstå så kloge de er!

Om man henvender sig til en dyrlæge eller et hunde internat og spørger om de vil hjælpe en er fuldkommen lige gyldig i denne sammen hæng.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 11-12-08 19:55

Et bb1 citat (iøvrigt af de kendte når han bliver presset lidt)

Det må de tre Herre, der til stadighed forplumre en hver debat her inde da kunne forstå så kloge de er!

Hold alle dem der ikke har haft indlæg i din tråd udenfor dit formidlingscirkus......
Tak.

Iøvrigt...... bb one, besvarer jeg kun personfnidder ved navns nævnelse

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 20:43

Er det dit navn du mener- så oplys det venligst?

At du føler dig truffet er helt klart!!

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 11-12-08 21:48

Okay.... mit navn er:........C siger C......e siger e.....n..... nu står der Cen

Vi går lidt videre..........t siger t....... e siger e.......r ........nu står der ter

De 2 sætninger siger Center..........vi går lidt videre.......Kan du følge med????

p siger p.......o siger o......n siger n.......t nu står der point ........
Ahaaaaaaaa!.. Nu skal vi ha' sat de tre linier sammen......altså Cen og ter og point.

Uha, uha, uahadada og engang til.... da da

Vi prøver.... Trommehvirvel ...... DA DA....DA DA........C e n t e r p o i n t.........Huplaaaaa Petra CENTERPOINT!!!!!!!!!!!

Der var ik' svært - vel??

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-12-08 22:05

Hej Knudsen

Lige en lille bid fra et af dine indlæg
Citat
Jeg ønskede at medvirke til at formidle et nyt hjem til en hund, som ellers ville blive aflivet ikke at starte [B]en debat![/B]

Så var det bedre du havde lagt indlæget under Tips & Triks

Citat
Det må de tre Herre, der til stadighed forplumre en hver debat her inde da kunne forstå så kloge de er

Hov hov hvis du nu havde formidlet dit budskab bedre ud angående hundens køn etc. var du sikkert sluppet for meget bøvl akurat som i dine andre indlæg.

Citat
Er det dit navn du mener- så oplys det venligst?

At du føler dig truffet er helt klart!!

Maby you kan brug` it in a nother afsnit

SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-12-08 22:31

Så er alle Jeres bekymringer om lovlighed og navne slut, for hunden har fået et nyt hjem.

En familie på en større gård i Aulum, hvor manden er jæger ville gerne have den.
Sandhedsvidnet og centerpoint har jeg ingen kommetare til,men jeg håber for lødigheden af den fremtidige debat at amin. reagere på deres nonsens og ordkløverri.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-12-08 11:39

Denne historie fandt jo en god løsning et godt nyt hjem til hunden, så den kan også få fluebenet.

Alt personfnidret - det er forlængst smidt i papierkurven - og det havde så været det, hvis ikke en HR. Centerpoint havde haft behov for at gå videre.

Vi kan så håbe på at den sag også får en lykkelig udgang og ikke at Centerpoint også får et nyt hjem i en periode.

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 11-01-09 23:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Og Tonganeseren er taget på en hel uges jagt og det kan jo næppe være i DK for her er der jo fra den 15 ikke så meget andet at jage end det, som han tidligere har angrebet, at jagttiden er blevet forlænget på - det var jo kun for at lefle for Godsejerne og helt imod den lille mands jagt