/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Bodil Marie Christ
Fra : 2601
Vist : 556 gange
400 point
Dato : 11-12-08 02:27

Jeg har en pige Bodil Marie Christensdatter født 28. oct. 1835 i Svinninge By, Svinninge sogn i Tuse herred, Holbæk amt.
Døbt 13. dec. 1835 i Svinninge Kirke, Svinninge sogn i Tuse herred, Holbæk amt.

Konfirmeret 7. april 1850 i Hjembæk Kirke, Hjembæk sogn i Tuse herred, Holbæk amt.

Hendes fader er Arvefæster Gaardmand Christen Christensen født 1806 i Butterup Sogn og moderen Kirsten Pedersdatter født 1808 i Kundby Sogn. Begge i Holbæk Amt. Jeg har FT 1834, 1845 og 1850. Jeg har ikke kunne finde den døde i Svinninge Sogn og har derfor ikke kunne finde deres skifte på LAK.

Nogle der kender dem og hved hvor hun blev af eller hvor forældrene er døde?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-08 08:25

ser foreløbigt rigtigt ud:
"
BODIL MARIE CHRISTENSDR
Birth:
Christening: 13 DEC 1835 Svinninge Sogn, Holbaek, Denmark
Father: CHRISTEN CHRISTENSEN
Mother: KIRSTEN PEDERSDR
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-08 09:13

Jeg finder dem ikke døde,
(medmindre de er flyttet til Thy).

Ville begynde at søge i AO her:

Vælg sogn i Tuse herred, Holbæk amt
Frydendal sogn 1 1
Gislinge sogn 8 1 7
Hagested sogn 1 1
Hjembæk sogn 1 1
Hørby sogn 8 1 7
Jyderup sogn 1 1
Kundby sogn 1 1
Mørkøv sogn 1 1
Orø sogn 1 1
Skamstrup sogn 2 1 1
Stigs Bjergby sogn 1 1
Svinninge sogn 1 1
Tuse sogn 6 6
Udby sogn 8

God fornøjelse,
Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-12-08 09:38

Til svendgiversen.

Tak. Det er da altid en begyndelse at du mener at mine oplysninger er ok. Jeg indrømmer at jeg nogle gange gennem tid har været lidt for hurtig ude , mest på grund af slåfejl.

To jeg har gennem nogen tid søgt i nævte sogne lidt hæmmet af at jeg ikke kan finde hende i Afgangslisten. Nok fordi jeg har prøvet så mange gange at jeg har overset hende.

Med venlig hilsen.
PS: Du optar det på samme måde som det er skrevet for jeg sætter stor pris på din hjelsomhed.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-12-08 11:53

Til Til svendgiversen.

Sig så ikke at du ikke er en god sparingspartner som altid.
Nu fandt jeg den i Afgangslisten. Her kommer de.
nr. 56 og 27 er Jens og Bodil

Afgangsliste.
Afgået fra Sognet formeldt Bortrejst.
Nr. 25, Navn. Christen Christensen og hustru Kirsten Pedersdatter, Alder. 45 - 43, Håndtering. forh. Gårdfolk i Svinninge, Hvorhen bortrejst: Atterup i Grevinge Sogn, Anmærkninger: 30/3 52.
Svinninge Kirkebog side 117 nr. 25, Opslag 106, 1851-1869.

Du skal have tak for sparket.

med venlig hilsen

Ps: jeg leder nu i Grevinge i Ods Herred holbæk Amt.

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 400 point
Dato : 11-12-08 17:49

Hej

Jeg ville beynde med at se om de findes i Folketællingen 1860 i Grevinge.
De er ikke fundet i Grevinge hverken i 1880 - 1890 ihvertfald det jeg lige kan se på de to tællinger hos DDA.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-12-08 10:45

Til LisBJensen.
Tak for tipset. Det vil jeg se at gøre.

Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 13-12-08 11:06

Tak for svaret LisBJensen.

Jeg fandt dem ./. moderen i FT hvor hun var blevet gift i 1859 og hvor hun nu beede sammen med sin far, søn og mand i Atterup. Det var godt nok en svær skrift så jeg måtte tre gange igennem den.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-12-08 22:01

Tjah, så ved du jo ihvertfald at de levede i 1860 - og kan så kigge efter dem derfra.

Håber du finder mere.

Lis