/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tomt drev??
Fra : Rytterknaegten
Vist : 609 gange
299 point
Dato : 11-12-08 01:23

Hej derude.
Mit problem: havde et drev der var ca 37 GB fri plads på, og det" eneste" jeg faktisk havde liggende på det var et slægtforskningsprogram: Legacy 6,0, det er forsvundet ud i den blå luft???
Under Denne Computer kan jeg se drevet, men under diskfragmentering er det forsvundet???
Gik ind i egenskaber, men disk siger o over det hele, selv i kapicitet.
Istedet for NTFS i filsystem står det RAW???, og de sidste faneblade i egenskaber mangler, og den beder om at blive formateret.
Nu er jeg nok ikke den bedste til at gemme på usb nøgle, det har været lidt svært at finde ud af at gemme dataene, har hogen en anelse HVAD, eller OM jeg har gjort noget forkert????
Mvh
John

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 07:43

Prøv at kører en systemgendannelse til før problemet opstod Ellers kan man få et program der kan genskabe hvad man måtte have slettet fejlagtigt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 07:47

systemgendannelse finder du under: Start /programmer / tilbehør / system / systemgendannelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 07:50

Mht. at overfører til usb pind Højreklik på filer der skal overføres vælg send til og vælg flytbar disk tryk ok så ligger dine data på usb'en

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-08 08:23
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-08 09:52

Citat
Istedet for NTFS i filsystem står det RAW???,
... det er dette der skal lægges mærke til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 10:03

Et eller andet fortæller mig at det drev IKKE er fastmonteret i maskinen, men er et USB drev...

Er dette tilfældet skyldes fejlen at du på en eller anden måde "brutalt" har afbrudt drevet midt i en handling....

Men da ingen her kan se din maskine er du nødt til at komme med alle de oplysninger du har om din maskine....

Er den stationær
Er det et USB drev

osv...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-12-08 13:50

Du skal ikke formattere og ikke rode med den disk, før du har installeret et af de mange filgendannelsesprogrammer. Først når det kører på en anden disk, tilslutter du den syge og sætter det til at søge filer på den. Hus de skal gemmes på en disk , som er i orden.
Den finder måske alverdens gamle og slettede filer. Du må så selv vælge den rigtige.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-12-08 16:42

du har fået lavet dine filer om til billedformatet raw. der må være noget software der kan gendanne dem.
kikker lige efter

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-08 16:44

Den får filformat RAW, fordi der er gået kuk i partitionstabellen, en ny ren disk har RAW

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 299 point
Dato : 11-12-08 19:38

det er helt korreekt det peet49 siger og det er ikke som man skulle tro RAW filer. RAW i dette tilfælde betyder at drevet er ulæseligt og hvorfor det lige sker er stadigvæk en stor gåde som flere af os herinde har forsøgt at løse, dog uden held.

Men der er flere muligheder der kan gendanne drevet, men kun som en fil og ikke som et program.
Et af mulighederne er FileScavenger http://www.quetek.com/ et købeprogram dog.

Et andet er Getdataback http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-08 19:40

http://www.google.com/search?q=recover+from+raw&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

der er mange muligheder og alle reklamerer for at de kan gendanne fra RAW tilstand.

Men hvis det kun er det program du mangler og ikke andet du mangler, er det måske nemmere at få fat på det igen og så blot formatere disken med NTFS

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 20:22

Jeg har oplevet at det sker hvis usb enheden bare fjernes uden at det aktive vindue er lukket ned

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 12-12-08 00:59

Tak til jer alle for hjælpen.

Til refi, det var ikke en usb.

Jeg havde data liggende på usb nøgle,lagde Legacy 6 ind på et andet tomt drev, og formaterede det andet, så nu har jeg klaret det.

Mvh
Lohn