/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra A
Fra : boje1904
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 10-12-08 19:15

Jeg har en vectra A fra 89 med en 1.6l motor.
Der er et orange lys som lyser i instrument panelet, er der nogen som ved hvorfor den lyser. Det ligner en motor med et lyn igennem. Ved I evt også om det er en føler som er defekt og "bare" skal skiftes, og hvor den evt sidder..

På forhånd TAK!

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 10-12-08 19:54

Det kan være mange forskellige ting. Det nemmeste er nok at runde et værksted og få dem til at sætte testeren på...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 19:56

Mon ikke det er en "kør mig til service" advarsel

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-12-08 20:15

Det er noget galt og computeren er gået i nød modus.Du skal hve en computer på og da siger den hvad der er galt.Ofte er det lambda sonden der skal skiftes.
alimak

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 10-12-08 20:19

Tak for de dejlige svar, men det er en bil med karburator, så der er ikke den store vcomputer som kan læses ud!!!
Er der flere som har nogle forslag???

Kommentar
Fra : pims

Dato : 10-12-08 22:36

Det er som regel tegn på en løs- eller dårlig stelforbindelse et sted. Måske fra batteri, starter, generator eller lign. Start evt. med at rense disse, og se hvad der sker. Held og lykke med det.
Mvh. Pims

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-08 00:49

der er masser af computer i din bil, her er hvad du skal bruge for selv at udlæse fejlkoden:
1. en stump ledning ca 3 - 5 cm, afisoleret i gegge ender
2. 1 stk tændings nøgle
3. dine gode øjne
4. denne udskrift fra autodata vil nok hjælpe: http://peecee.dk/upload/view/144322

sorry at der lige gik egon olsen i det

og nåeh ja, MIL er lampen i dit instrumentbord der ligner en motor med et lyn i

Kommentar
Fra : pims

Dato : 11-12-08 06:49

Jeg mener nu ikke at der er så meget computer i en Vectra fra '89

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 11-12-08 07:23

Hej.
Rens din omstyringsventil så er det iorden igen.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 11-12-08 16:22

Omstyringsventil???

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 12-12-08 07:17

Tak for svaret EXTERMINATOR. Der var vacum regulatoren ved indsugningsmanifolden hvor den ene ledning var knækket.
Nu har jeg kun det problem tilbage at den ikke vil gå tomgang når den er kold. Har du evt et billed som viser hvilken skrue som styrer omdrejningerne i tomgang?? På forhånd TAK!