/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tuning af cpi popcorn
Fra : minibrow
Vist : 2516 gange
20 point
Dato : 10-12-08 16:49

hvor sider ringene på en cpi popcorn og hvordan piller man dem den kører ca 40 nu og jeg har ikke gjort noget ved den og er der andre måder jeg kan tune den på jeg gider helst ikke noget cylinder og kaburater

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 17:05

Hvorfor ikke købe en motorcykel

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-12-08 17:19

Luk lidt luft af forhjulet-så tror CPIen den kører ned ad bakke hele tiden. Det giver lidt højere hastighed?
Hvis du så samdtidligt borer et 10 mm huli forskærmen,så kørerden bare godt.Husk hjelm

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-12-08 17:50

Den er vist nok begrænset med en ring i variatoren og sikkert et forrør som er for lille eller har et ekstra blind rør på.
Om variatoren kan du prøve og se på : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html
Der kan du se hvordan du fjerner den ring.
Når du har fjernet ringen kan det muligvis være din CDI er begrænset, det ved jeg ikke om den er men det da en mulighed.

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 16-12-08 00:10

Utroligt hvor vittige folk er (vvdriver)
Godt der er nogle mennesker som rent faktisk har forstand til at hjælpe andre ;) (scootergrisen)

Husk at gå lidt op i dyse ;)

Kommentar
Fra : Pumba-Team-mojn

Dato : 16-12-08 01:24

Det er ganske enkelt at pille skiven

Du starter med at pille variatorskjoldet af, og så løsner du møtrikken ved variatoren med en luftnøgle. Derefter piller du blæsehjulet, og remmen, så kan du se en form for bøsning, den skulle der gerne ligge en form for ring oven på. Den fjerner du bare og så samler du ellers bare det hele igen.

MVH Pro-tuneren Pumba

Kommentar
Fra : minibrow

Dato : 24-12-08 12:29

tak for rådne alle sammen men jeg har et nyt problem min scooter har et glide rør uden forhøjning og den køre stadig langsomt og hvad skal man gøre for at få sin scooter til at accelere hurtiger den

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-09 09:08

Hvis du vil have den til at accelere hurtigere, skal du smide nogle mindre ruller i. Dem finder du inde i variatoren som sidder lige bag ved skiven.

- Du har kun fjernet skiven foran variatoren ikke, hvis der sidder en skive bag ved variator inde ved blokken. Så lad for guds skyld vær med at fjerne den, variatoren vil nemlig slibe sig ind i blokken med tiden så..

Du kan evt prøve at gå ind på www.scootzone.dk
- Der finder du guides og lign. med billeder..

Godkendelse af svar
Fra : minibrow

Dato : 01-03-09 13:23

Tak for svaret Spotbot det er meget brud bar viden