/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
fastlåse tabellerne...
Fra : vaxen
Vist : 658 gange
200 point
Dato : 10-12-08 16:36

Daw der!

Jeg sidder og roder med en hjemmeside, og bokser med at få låst de forbaskede tabeller fast, så de holder sig rigtigt i forhold til hinanden uanset skærmopløsning.

Jeg kan dælme ikke huske, hvordan det er man gør...

Nogen, der kan hjælpe?

Vaxen

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-12-08 17:14

I frontpag 2003 gør jeg følgende.
tabel i menulinjen-indsæt tabel-i dialogboksen x antal rækker x antal kolonner-Justeringen skal være standard og cellemargien-celleafstand og kantstørrelse skal være 0-flueben i feltet "angiv bredde"-100%-klik på OK-kappen.
Skrevet af fra en lærebog.
På min hjemmeside holder tabellen sig flot-uanset skærmopløsning samt skærmstørrelse
Held og lykke
vvdriver

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-12-08 17:55

Njaaa - det er ikke helt det, der skal til..

Jeg kan stille på bredden i både pixels og procent uden tabellerne holder op med at rykke sig i forhold til hinanden...

Men tak for buddet

Vaxen

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-12-08 18:20

Citat
med at få låst de forbaskede tabeller fast, så de holder sig rigtigt i forhold til hinanden uanset skærmopløsning.

Citat
Jeg kan stille på bredden i både pixels og procent uden tabellerne holder op med at rykke sig i forhold til hinanden...

Hvad mener du??
vvdriver

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 10-12-08 20:24

opret en fast sideindstilling i en css fil, det virker hver gang

/maddog

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-12-08 20:29

Noger, der virker hver gang er LIGE det, jeg skal bruge..

Men... Hvordan hulen gør man det?

Vaxen

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 11-12-08 18:43

Hej Vaxen

kender du css? hvis ikke bør du læse det her:
http://www.webdesign101.dk/css/

jeg har lært en masse om css fra denne hjemmeside, den er ganske enkelt kanon, meget godt beskrevet og med masser af eksempler. Hvis du ikke finder det du skal bruger kan jeg måske hjælpe dig....... - tag et kig på siden, og fortæl om du finder det du skal bruge

/Maddog