/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TV-Out-kabel mellem bærb og tv
Fra : Poulchr7
Vist : 383 gange
95 point
Dato : 10-12-08 15:52

Jeg har en bærbar, Compaq Armada M700 (en halvgammel sag). Jeg kunne godt tænke mig at se nogle af de tv-kanaler, jeg kan modtage på den, på mit tv, så derfor ville jeg høre, hvilket kabel jeg skal bruge for at forbinde computerens "ntsc/pal tv out-connector med mit tv? Se også: http://kortlink.dk/63m9
I den forbindelse vil jeg pointere, at jeg helst vil undgå et kabel, der går til tv'ets scartindgange. De er nemlig allerede optagede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 15:55

Hvilke indgange har du så ??????

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 10-12-08 16:04

Jeg har fem indgange på siden af tv'et: S-VHS, en lydindgang, to indgange, der hedder henholdsvis R og L (formentlig right and left), og endelig en indgang med en pil, der peger til højre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-12-08 16:06

Fint at du sendte data for computeren med.
Det fremgår at du har en composite videoudgang. Hvordan den aktiveres, må du læse om i manualen. Det er ofte samme sted i menuer som skærmopløsningen.

Men vi ved ikke noget om dit tv.

mange tv har en lilleklap på forsiden, hvor der gemmer sig tre coax bøsninger. Den gule er til composite video ind. De toandre til lyden, højre og venstre kanal.

Hvis dit tv er sådan, så mangler dublot at se i manualen hvordan du indstiller på den indgang.

Men bliv nu ikke for skuffet. TV billeder af tekst computerskærme , overført som composit, med almindeligt tv opløsning bliver noget svært læseligt uldent noget.

Så er det bedre med levende billeder

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-12-08 16:06
Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-12-08 16:08

linket til svideokablet kan du ikke bruge. Din computer giver ikke s-video

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 10-12-08 16:16

peet49, det kabel, du linker til, kan ikke bruges. Den ende af kablet, der skal sættes ind i tv-out-indgangen skal være spids/et han-stik.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-12-08 16:17

Så er det en ekstionsionkabel(forlænger) der skal bruges.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-12-08 16:37

Kablet jeg linker til er et han/han

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 10-12-08 17:04

Ja, men det har, så vidt jeg kan se, poler i begge ender, og dermed kan det ikke bruges.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-08 17:42

Med alle de muligheder der er på dit TV, så må det være et nyere fladskærmsTV. Så er der sikkert også et PC stik, hvor der kan tilsluttes via et SKÆRM pc kabel, hvis du ellers har en ekstern skærmudgang. Så vil du kunne få fuld udnyttelse af billedet. Hertil skal du så have lydkabler tilsluttet.

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 10-12-08 18:26

Nej, det er faktisk ikke et fladskærms-tv, jeg har, men derimod et almindeligt billedrørsfjernsyn af mærket Lumatron, der har kostet mindre end 1400 kr. for et par år siden...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-12-08 19:30

Det er et ganske almindelig video stik du har på din computer, som kun giver billed, og du skal have en overgang fra videostik til s-stik. Så skal du også ha lydden med, men da du ikke har flere indgange, må du ofre et scart stik, medmindre du har en lyd indgang mere. så skal dit TV kobles om til S-video in og din computer til VIDEO out.