/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vista
Fra : Højris
Vist : 546 gange
300 point
Dato : 10-12-08 12:40

Min vista udgør til stadighed en irritations faktor af gigantiske dimensioner.
Umiddelbart efter opstart kollapser ”altså lukker ned” den og går i gang med reboot.
I starten var det før lookin, men her på det seneste efter. Altså bare lige sådan ! smut.
Ligeledes uret, det flipper også ud.
Om det så er Avast stikker den snuden op og vil have en reboot.
Skulle der nu være kommentarer til system batteriet, så skal jeg lige sige at ubunto er ret så ligeglad med det og system uret foreslås synkroniseret.
Hvordan fixer jeg det og hvordan tester jeg det famøse batteri.
Højris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-08 12:54

Er alt ok i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-12-08 13:10

Yes ingen gule anmærkninger i skurbogen
Højris

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 13:11

Citat
Min vista udgør til stadighed en irritations faktor

Citat
så skal jeg lige sige at ubunto er ret så ligeglad med det og system uret foreslås synkroniseret.

Lad os nu lige blive enige om HVAD det er for et system du starter....

Er det Vista burde maskinen være ret ny og så er det næppe batteriet....

Er det en ældre maskine er den sikkert ikke "stærk" nok til Vista og derfor går ned.....

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-12-08 14:25

Puteren er en HP Pavillion med præinstaleret vista og senere ubuntu.
Denne tråd er en forlængelse af.
http://kandu.dk/Spg128224.aspx

Så det med batteriet er jo noget du selv har aktier i, ellers havde jeg ikke fået den ide.
Så langt så godt.Bruger Avast og spyware fighter.
Højris.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 14:35

Jamen så SKIFT dog det batteri....

Det har i hvert fald IKKE noget med det pågældende ur at gøre - det kører ganske udmærket.....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 15-12-08 07:20

Du har selvfølgelig prøvet at deaktivere avast og spyware fighter, og starte op uden ?
Har du mulighed for at kople alt fra og så starte op. Og så evt. starte opstartsprogrammer een ad gangen for at bruge udelukkelses metoden.
Ellers må du køre en recovery CD.
Er problemet lige startet eller er det efter du har afinstalleret andre programmer.
Har du prøvet at gå tilbage i systemgendannelse og starte op som computeren var konfigureret på et tidligere tidspunkt. ?

Accepteret svar
Fra : Doktor_Digital

Modtaget 300 point
Dato : 15-12-08 14:50

Du kan eventuelt kigge forbi VistaGuide.dk og se om de kan hjælpe dig...

http://vistaguide.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 01-01-09 01:18

Tak for svaret Doktor_Digital.
Det gør jeg så i løbet af det nye år.
Højris