/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer ved Word 2003
Fra : sissi
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 10-12-08 12:01

Når jeg markere en tekst i min dokument og fx. centere det, bliver alt - også det jeg ikke har markeret - centeret. Det er en anelse irriterende, da jeg ikke kan lave centrede overskrifter, fordi min brødtekst også bliver centeret...

Er der nogen som ved hvad der eventuelt kunne være galt? Hvordan gør jeg sådan, at det kun er min markede tekst der bliver centreret...
Det ville være en stor hjælp, da jeg er ved at skrive projektopgave :P

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-08 12:11

Du kan IKKE kun centrere en markeret tekst - det er HELE LINIEN der bliver centreret.

At resten også bliver centreret skyldes at det er tekst der er skrevet i forlængelse af "overskriften" (i realiteten samme linie) - altså UDEN at taste "enter".....

Håber der er forståeligt....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-08 12:21

Prøv at klikke på det omvendte P og så måske se hvad der sker.

Med en tabel kan du styre teksten på samme linie. (det var kun Wordperfect som kan det du vil)

Husk efterfølgende linier fortsætter med centrering hvis du ikke ændrer det efter indsættelse af ny linie (enter)

Kommentar
Fra : sissi

Dato : 10-12-08 12:27

Tak begge to - fandt ud af hvad jeg gjorde galt: Trykker nemlig helt automatisk shift ned når jeg trykker enter - dårlig vane fra bl.a. Messenger x)
Så trykker man åbenbart ikke rigtig enter...

Godkendelse af svar
Fra : sissi

Dato : 10-12-08 12:28

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-08 12:52

I Skype kan du slippe for at bruge shift + enter
indstillinger > Chat og SMS > her kan du vælge hvad enter skal bruges til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 13:06

Selv tak....